کد خبر: ۱۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۲۳ دی ۱۳۹۴ - 2016 January 13
تنها چند ماه بعد از هک شدن اطلاعات و وب سایت رئیس کل CIA اکنون هکر ها اذعان کرده اند که اطلاعات حساب کاربری و ایمیل «جیمز کلاپر» رئیس اداره اطلاعات ملی ایالات متحده را نیز هک کرده اند.

تنها چند ماه بعد از هک شدن اطلاعات و وب سایت رئیس کل
CIA اکنون هکر ها اذعان کرده اند که اطلاعات حساب کاربری و ایمیل «جیمز کلاپر» رئیس اداره اطلاعات ملی ایالات متحده را نیز هک کرده اند.

این هکر ها که چند ماه قبل «جان برنان» را هک کرده بودند اکنون ادعا میکنند که به اطلاعات اساسی و شخصی جیمز کلاپر، از جمله اینترنت، موبایل و ایمیل وی دسترسی پیدا کرده اند. ظاهرا این هکرها اقدام به Forward کردن تماس های تلفنی برقرار شده با وی به جنبشی موسوم به Free Palestine Movement کرده اند.

این در حالی است که روز گذشته «برایان هیل» سخنگوی دفتر مدیر کل اداره اطلاعات ملی آمریکا در بیانیه ای اظهار کرده است که این اداره از موضوع مطلع بوده است و سایر مسئولان و نهادهای مربوطه را در جریان ماجرا قرار داده. گفته میشود که هم در این مورد و هم در مورد هک اطلاعات برنان، هکرها از اشتباهات انسانی به جای روش های پیچیده مرتبط با استفاده از بد افزار بهره گرفته اند.

هکر ها در مورد هک شدن اطلاعان برنان در ماه اکتبر سال 2015، به نشریه Wired گفته بودند که با استفاده از اغفال مامور Verizon AOL توانسته بودند به آدرس ایمیل و اطلاعات شخصی وی و همچنین چهار رقم آخر کارت اعتباری برنان دسترسی پیدا کنند. آنها همچنین از این اطلاعات برای مجاب کردن Verizon AOL برای Reset کردن گذرواژه ایمیل وی بهره گرفته بودند که در نهایت به آنها اجازه داده بود به کل اطلاعات شخصی وی دسترسی پیدا کنند.

هکر ها وب سایت، ایمیل و اطلاعات رئیس اداره اطلاعات ملی ایالات متحده را هک کردند


برنان در واکنش به این هک آن را بی عدالتی و بی رحمانه خوانده بود که نشان دهنده مشکلات عدیده و تهدیداتی است که ماموران و مسئولان نهادهای امنیتی و اطلاعاتی در یک دنیای کاملا ارتباطی با آن درگیر هستند. وی بیان کرده بود که برخورد با این گونه تهدیدات موضوعی اساسی و اجباری است.

متخصصان امنیتی نام این گونه حملات سایبری را «مهندسی اجتماعی» میگذارند که طی آن مهاجمان با جعل هویت اشخاص، میتوانند اطلاعات شخصی آنها را سرقت کنند. موضوعی ک تنها هشیاری امنیتی میتواند مانعی برای آن محسوب شود. از همین روی است که این متخصصان به استفاده از روش هایی نظیر Two Factor Authentication توصیه اکید میکنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار