کد خبر: ۱۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۲ - ۲۲ دی ۱۳۹۴ - 2016 January 12
این ابزار سودمند، در حقیقت شارژ کمکی برای دستگاه موبایل آیفون شما فراهم میکند.
نقد و برررسی ابزار: پوشش باتری اپل

ظاهراً به صورت کاملاً غیرمنتظره‌ای اپل اقدام به عرضۀ پوششِ باتری (Battery Case) برای iPhone 6/6S کرده است. ممکن است عجیب به نظر برسد که اپل بدون اعلام قبلی اقدام به ارائۀ یک محصول تولید شده نموده است، و به همین ترتیب عجیب است که این شرکت وارد بازار رقابتی پوشش‌های باتری شده است. اما با توجه به سوابق اپل در آزمودن حوزه‌های جدید و این که هرچیزی با لوگوی اپل به فروش خواهد رفت، این مسئله چندان غیرمنتظره نخواهد بود. ممکن است تصور کنید این ورود برای این بوده است تا باتری ضعیف آیفون 6 را پوشش دهد، اما بیشتر به نظر می رسد که این اقدام، تلاش برای ورود به یک بازار جدید در مناسب ترین موقعیت آن، یعنی ایام تعطیلات کریسمس است. اما آیا این ابزارِ البته سودمند، ارزش پولی را که برای آن پرداخت می‌کنید دارد؟


نقد و برررسی: قاب Smart Case اپل برای آیفون و مکانیزم شارژ کمکی آن


ویژگی‌ها

این پوشش برای این طراحی شده است که فراموش شود. زمانی که شما آن را به پشت تلفن همراهتان متصل می‌کنید هیچ‌گونه چراغ هشدار یا علامتی ظاهر نمی‌شود. هیچ علامتی نیست که نشان بدهد در حال حاضر چقدر انرژی در پوشش ذخیرۀ باتری شما وجود دارد. هیچ کلیدی نیز برای روشن و خاموش کردن این منبع اضافۀ انرژی نیست. همۀ این ها به این علت ساده است که در واقع تمام عملکردهای این پوشش معادل همان عملکرد باتری موبایل شما است.

نقد و برررسی: قاب Smart Case اپل برای آیفون و مکانیزم شارژ کمکی آن


وقتی که آن را به دستگاه خود متصل می‌کنید، اگر کمتر از 100 درصد شارژ داشته باشید، این پوشش شروع به استفاده از انرژی خود برای شارژ کردن باتریِ موبایل می‌کند و این کار را تا زمانی تکرار می‌کند که انرژِ‌ی‌اش کاملا تخلیه شود. پس از آن دستگاه شروع به استفاده از باتریِ خود موبایل می‌کند. با پایین کشیدن Notification Center، بر روی دستگاه شما نشان داده می‌شود که چقدر انرژی در پوشش باتری شما و خود باتری باقی مانده است.

دستگاه همچنین یک ورودی مجزا برای شارژ شدن دارد و این به آن معناست که شما می‌توانید هردو را همزمان با اتصال شارژر به پوشش باتری شارژ کنید. این امر به پدید آمدن این توهم کمک می‌کند که پوشش باتری و دستگاه تلفن شما یک دستگاه واحد هستند.

نقد و برررسی: قاب Smart Case اپل برای آیفون و مکانیزم شارژ کمکی آن


گذشته از کارایی، این ابزار از مواد اولیۀ مرغوبی ساخته شده و ظاهر خوبی هم دارد. سیلیکون آن بسیار نرم وسبک است و احساس می‌کنید کیفیت بسیار بالاتری نسبت به بسیاری از پوشش‌های سیلیکونی ارزان موجود در بازار دارد. به علاوه، این دستگاه موفق شده است در میانۀ مرزهای لغزندگی و باریکی خودِ آیفون 6 و آن دسته از پوشش‌های ساخته شده از سیلیکون ارزان قیمتی که دیگر ابزارهای موجود در بازار دارند و به سختی از جیب‌های تنگ بیرون می‌آیند، گام بر دارد. حجم آن نیز چندان آزار دهنده نیست و نسبت به نمونه‌‌های مشابه، احتمال بیشتری دارد که بتوانید به حمل آن در جیب بغل خود عادت کنید؛ البته اگر لباس‌های خیلی تنگی نمی‌پوشید!

نقد و برررسی: قاب Smart Case اپل برای آیفون و مکانیزم شارژ کمکی آن



نقاط ضعف

حق با شماست؛ نمی‌توان آن قوز ظاهری را نادیده گرفت. اپل به قدری در ساختن گوشی‌هایی صاف و باریک حساسیت به خرج داده است که شوخی به نظر می‌رسد باتری تولیدی این شرکت یک زائدۀ عجیب بزرگ در پشت آن داشته باشد.

اما حتی اگر شما این قوز را هم نادیده بگیرید، کارایی این ابزار آنقدرها هم خارق‌العاده نیست. باتری 1,877 میلی آمپری آن حتی نمی‌تواند یک شارژ کامل از صفر تا صد هم به شما بدهد. حتی اگر باتری موبایلتان احتیاج به آن میزان زیاد از شارژ هم نداشته باشد بازهم این دستگاه یک نقص عمده نسبت به دیگر پوشش‌های باتری حساب می‌شود. و اینکه در مقایسه با دیگر پوشش‌های باتری اصلا ارزان نیست.

این پوشش هوشمند در ازای 99 دلار به شما فروخته می‌شود که میتوانید با آن یک پوشش Mophie Juice Pack Air با باتری بسیار بهتر (و بدون یک قوز زشت) بخرید. و یا اینکه یک پوشش Mophie Juice Pack Reserve را با 60 دلار بخرید که توان باتری آن با 1,840 میلی آمپر نزدیک به پوشش باتری اپل است.

گذشته از این، نبودن دکمه و نشانگر بر روی خود پوشش باتری به این معنی هم هست که شما هیچ هشداری نسبت به اینکه چه زمانی باید گوشی خود را شارژ کنید ندارید. اگر به پوشش‌های باتری دیگری عادت داشته و با آن‌ها کار کرده اید، این کمبود ممکن است شما را آزار دهد. اگر دوست دارید که پوشش باتری‌تان دکمه خاموش و روشن داشته باشد تا بتوانید اندکی انرژی برای مواقع لزوم نگه دارید، باز هم این پوشش باتری به درد شما نمی‌خورد. اما اگر می‌خواهید یک پوشش باتری داشته باشید که یک بار آن را در جای خود قرار دهید و بعد از آن حضورش را فراموش کنید، این دستگاه ارزش 99 دلار را برای شما دارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار