کد خبر: ۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۲۲ دی ۱۳۹۴ - 2016 January 12
مدیر ارشد ارتباطات بخش سرفیس مایکروسافت اخیرا اعلام کرده است که آیپد اپل – برخلاف آنچه گفته میشود – تنها یک ابزار همراه است و قابلیت نگاه به عنوان یک رایانه کامل را ندارد.

مدیر ارشد ارتباطات بخش سرفیس مایکروسافت اخیرا اعلام کرده است که آیپد اپل – برخلاف آنچه گفته میشود – تنها یک ابزار همراه است و قابلیت نگاه به عنوان یک رایانه کامل را ندارد.

زمانی که اپل تبلت iPad Pro را با صفحه نمایش 12.9 اینچ معرفی کرد، بر این باور و ادعا بود که این دستگاه قبلیت جایگزینی با رایانه را دارد. مدیر عامل اپل «تیم کوک» در مراسم رونمایی و معرفی از آیپد جدید گفت: چرا [با وجود این دستگاه] باید یک PC بخرید؟

«دن لیکاک» مدیر ارشد مایکروسافت در مصاحبه با Trusted Reviews در نمایشگاه CES 2016 در باره این ادعا گفته است: مایکروسافت واقعا به دنبال آن است که کاربران از یک دستگاه به عنوان تبلت و PC استفاده کنند. در حالی که iPad Pro تنها یک دستگاه همراه (تبلت) است.

رقابت های اپل و مایکروسافت طی سالهای اخیر بر سر بازار تبلت ها به شدت داغ شده است. این در حالی است که اکنون به اذعان بسیاری از کاربران و کارشناسان مایکروسافت نبض این بازار را با معرفی دستگاه 2 in 1 خود یعنی سری سرفیس که تلفیقی از تبلت و لپتاپ است در دست گرفته.

این دستگاه که برای اولین بار در فوریه سال 2013 معرفی شد از قدرت یک لپتاپ و صفحه نمایش قابل جدا سازی به شکل همزمان بهره میبرد و هرچند فروش آن کند بوده است اما طی سالهای گذشته همواره رو به رشد داشته.

در مقابل مانورهای مایکروسافت با سری سرفیس، اپل در نوامبر 2015 اقدام به معرفی و رونمایی از تبلت iPad Pro کرد که از همان زمان تبلیغات پیرامون آن را به عنوان یک دستگاه جایگزین PC برای رسته های حرفه ای نظیر گرافیست ها، شروع کرد.

لیکاک همچنین در مورد ایده اپل برای استفاده از یک قلم در تبلت خود را – با نام Pencil – مورد توجه قرار داده و گفته است: یک زمانی اینگونه میگفت که اگر پای قلم در میان باشد، این به معنی شکست است – اشاره به اظهارات استیو جابز فقید در زمان معرفی اولین آیفون در سال 2007. اما مایکروسافت همواره به عنوان طرفدار پر و پا قرص و معتقد به کارایی های قلم، میداند که کاربرانش از وجود آن لذت میبرند.

وی همچنین در مورد مقایسه سرفیس مایکروسافت با آیپد اپل گفته است: مقایسه سرفیس با سیستم عامل ویندوز 10 و آیپد که مجهز به سیستم عامل iOS است، مقایسه ای یک به یک نیست. زیرا سرفیس در واقع یک PC کامل است که میتوانید نسخه های اصلی نرم افزارها را بر روی آن اجرا کنید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار