به گزارش آی تابناک به نقل از زومیت مدیران بازاریابی و مسئولان وبسایت و شرکتها در گوگل بدنبال روشهای جدید سئو و بهینه سازی سایت هستند و مشاهده میکنند که بهتازگی سایتهای تبلیغاتی و آموزش سئو یکی از بهترین روشهای تبلیغات اینترنتی و سئو را رپورتاژ آگهی معرفی میکنند.
بهطور کلی رپورتاژ آگهی یک خبر تبلیغاتی است که در سایتهای خبری منتشر میشود و در متن خبر چند کلمه کلیدی به وبسایت تبلیغ دهنده لینک فالو میشود. تیتر رپورتاژ آگهی یا همان رپورتاژ خبری مانند سایر خبرها در صفحه اول سایتهای خبری برای کابران قابل مشاهده است و مهم اینکه این خبر تبلیغاتی از سایتهای منتشر کننده حذف نمیشود و بنابراین یک اثرگذاری ماندگار دارد. همچنین به دلیل اینکه کاربران به این صورت با خدمات و محصولات تبلیغ دهنده آشنا میشوند، اثرگذاری بیشتری نیز خواهد داشت. علاوه بر این انتشار رپورتاژ آگهی در خبرگزاریهای معتبر میتواند اعتبار بسیار بالایی برای تبلیغ دهنده ایجاد کند.
برندهای بزرگ در سراسر دنیا اخبار تبلیغاتی خود را در خبرگزاریها و سایتهای خبری تخصصی منتشر میکنند و طوفان تبلیغاتی خود را در تمام دنیا به جریان میاندازند که در نتیجه میلیونها مشتری در سراسر دنیا دارند؛ مشتریانی وفادار و علاقهمند.
در این روش تبلیغات شما بهصورت خبر در سایتهای معتبر منتشر میشود، بنابراین کاربران اعتماد بیشتری به برند شما خواهند داشت. علاوه بر تأثیر بسیار زیاد این روش تبلیغات در افزایش مشتریان، رپورتاژ آگهی از نظر سئو سایت در گوگل و افزایش بازدید وبسایت نیز بسیار موردتوجه است که دلیل آن هم این است که در بخشهایی از متن خبر یک یا چند کلمه کلیدی به سایت تبلیغ دهنده لینک میشود (بهصورت لینک فالو).
اما در ایران شرایط چگونه است؟ مدیران بازاریابی آنلاین در ایران با این روش مؤثر تا چه اندازه آشنایی دارند و آیا برندهای بزرگ ایرانی برای جذب مشتریان خود در داخل و خارج کشور، از این روش تا چه اندازه استفاده میکنند؟
عباس فلسفین مدیر شرکت دیجیتال مارکتینگ ویرلن (VIRLAN.co) درباره بازاریابی و تبلیغات آنلاین با روش رپورتاژ آگهی میگوید: «در ایران برخی از مدیران باهوش در برندهای پیشرو برای جذب مشتریان وفادار از رپورتاژ آگهی استفاده میکنند؛ اما بهطور کلی هنوز بسیاری از شرکتها از آن بیاطلاع هستند.»
وی همچنین میافزاید: «ویرلن مجری تبلیغات اینترنتی و انتشار رپورتاژ آگهی در بزرگترین خبرگزاریها و سایتهای خبری و تخصصی ایران است.»
همانطور که میدانید روشهای مختلفی برای تبلیغات اینترنتی وجود دارد اما مزایای رپورتاژ آگهی نسبت به سایر روشهای تبلیغات اینترنتی چیست؟
رپورتاژ آگهی در واقع به این دلیل تأثیرگذاری بالایی دارد که نوعی تبلیغات غیرمستقیم است و مخاطبان در زمان مشاهده آن بیشتر اعتماد میکنند و کل مطلب را مشتاقانه مطالعه میکنند.
همچنین از نظر هزینه قیمت رپورتاژ آگهی نسبت به سایر روشهای تبلیغات اینترنتی بسیار مناسبتر است و حتی بازدهی بالاتری دارد.
از زمانی که رتبه اول گوگل برای کسبوکارهای بزرگ و کوچک بهترین راه جذب مشتری و درآمد شد، رقابت بالا گرفت و همه به دنبال بهترین روش برای بهینهسازی سایت و سئو هستند. اما با توجه به الگوریتمهای جدید گوگل باید همواره دانش و تجربه خود را تقویت کنیم و از روشهای جدید سئو برای دستیابی به رتبه اول جستجوی گوگل استفاده کنیم. مزایای رپورتاژ آگهی که باعث تأثیرگذاری بالا بر روی رتبه گوگل میشود:
ویرلن (www.virlan.co) برای اولین بار در ایران کمپینهای رپورتاژ آگهی در بزرگترین خبرگزاریها و سایتهای خبری ایران را ارائه میدهد و با توجه به تجربه بالا و انتشار بیش از ۵۰۰ رپورتاژ، میتواند تأثیرگذاری آن بر روی تبلیغات و سئو را تضمین کند.