تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۲۸ تير ۱۳۹۵ - 2016 July 18

رونمایی از کانسپت جدید جیپ برای بزرگداشت 75 سالگی این برند

جیپ در طول ۷۵ سال فعالیت خود نه‌تنها به‌عنوان یک خودروساز عالی عمل کرده است، بلکه خود تبدیل به یک فرهنگ و سبک زندگی نیز شده است، تا حدی که در بیشتر کشورها ازجمله ایران، تمام خودروهای شاسی‌بلند را جیپ می‌نامند! این برند پرطرفدار ۷۵ سال پیش کار خود را با تولید خودروهای شاسی‌بلند نظامی آغاز کرد و بعدها با توجه به پرکاربرد بودن این خودروها آن‌ها را به تولید انبوه برای عموم رساند. حال جیپ برای بزرگداشت ۷۵ سالگی خود کانسپتی تدارک دیده که بسیار شبیه خودروهای اولیه‌ی این برند است.

این کانسپت که بر پایه‌ی مدل رانگلر توسعه داد شده مصداق بارزی است از اینکه گاهی اوقات کمتر بیشتر است. ظاهر ساده این کانسپت شباهت بسیار زیادی به جیپ‌های ویلیز ۷۰ سال پیش دارد، البته ظاهر تنها وجه اشتراک این خودرو با نیاکانش است و همه‌چیز در باطن مدرن و به‌روز است. پیشرانه همان نمونه‌ی ۳٫۶ لیتری V6 است که در رانلگر اسپرت هم یافت می‌شود. آن پیشرانه با یک جعبه‌دنده شش سرعته دستی همراه شده است.

درهای این خودرو به همان سنت قدیم حذف‌شده‌اند و هیچ سقفی هم موجود نیست. رنگ خودرو مانند ویلیز های قدیمی سبز ارتشی است، رینگ‌ها هم ۱۶ اینچی و ساده است، دقیقا مانند ۷۰ سال پیش! سپرها کاملاً فلزی است تا در مسیرهای سخت و صعب‌العبور مشکلی پیش نیاید. صندلی‌های ساده بدون پشتی و گیره‌های موجود در سپر عقب و جلو تکمیل‌کننده‌ی ظاهر کلاسیک این کانسپت است.

photo_2016-07-18_10-41-35

آقای مایک مانلی رئیس گروه جیپ عنوان کرده:

کانسپتی که ساخته‌ایم به‌پاس ۷۵ سالگی برند جیپ تدارک دیده‌شده و هدف اصلی نیز زنده کردن محصول اصلی جیپ در زمان قدیم بوده. خودرویی که در سرتاسر دنیا در جنگ‌های متفاوتی حضورداشته و از پس مأموریت‌های خود به‌خوبی برآمده است. قصد ما این بود تا مدل رانگلر امروزی را با ویلیز ۷۰ سال پیش پیوند دهیم.

رونمایی از این خودرو دقیقا ۷۵ سال پس از عقد اولین قرارداد شرکت Willys-Overland Motor با دولت آمریکا به‌منظور تولید خودروهای نظامی ارتش انجام شد، این شرکت بعد ها به جیپ تغییر نام داد. متأسفانه هنوز تصاویر و اطلاعات زیادی از این مدل در دست نیز و معلوم نیست که برای فروش به مشتریان حاضر خواهد شد و یا تنها در موزه‌ی جیپ خواهد ماند.

ارسال نظر
Array
جدیدترین اخبار