کد خبر: ۳۲۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 26
پردازنده‌های جدید تولید شده برای گوشی‌های هوشمند طی سال‌های اخیر با بهرمند شدن از واحدهای پردازش عصبی توانستند قدرت بی‌نظیر هوش مصنوعی را برای این دستگاه‌ها به ارمغان بیاورند.
به گزارش آی تابناک : پردازنده‌های جدید تولید شده برای گوشی‌های هوشمند طی سال‌های اخیر با بهرمند شدن از واحدهای پردازش عصبی توانستند قدرت بی‌نظیر هوش مصنوعی را برای این دستگاه‌ها به ارمغان بیاورند. هوش مصنوعی می‌تواند کاربردهای فراوانی داشته باشد که تنها بخش کوچکی از آن در حال حاضر در دسترس قرار دارد و در آینده شاهد پیشرفت‌های فراوان و خارق‌العاده‌ای در این زمینه خواهیم بود. اما همین بخش کوچک از قدرت هوش مصنوعی نیز توانسته تاکنون بخش‌های مختلفی از زندگی روزمره را دستخوش تغییر کند. کاربردهای مختلف و جذاب این فناوری در گوشی‌های هوشمند باعث شده تا سبک تعامل با این دستگاه‌ها متفاوت از گذشته باشد و استفاده از آن آسان‌تر و مفیدتر از همیشه باشد. جدیدترین پرچمدار هوآوی با به کار گیری هوش مصنوعی قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای با خود به همراه دارد. از همین رو در این مطلب نگاهی اجمالی به قابلیت‌های هوش مصنوعی در گوشی P40 Pro خواهیم داشت.

نگاهی به کاربرد هوش مصنوعی در گوشی P40 Pro

قابلیت‌های متنوع هوش مصنوعی در گوشی هوآوی P4 Pro

اولین کاربردی که با شنیدن نام هوش مصنوعی به ذهن می‌رسد قدرت پاسخگویی و تحلیل ورودی‌های کاربر است که به طور خلاصه به دستیار صوتی مشهور شده است. هوآوی بالاخره دستیار صوتی هوشمند خود را با نام Celia در گوشی‌های هوشمند خود به کار گرفت. این دستیار صوتی هوشمند مانند تمامی انواع مشابه امکان فعال شدن و آماده به کار شدن با تشخیص نام خود توسط صدای کاربر را دارد. همچنین امکان انتخاب یکی از کلیدهای فیزیکی گوشی جهت فعال سازی عملکرد Celia نیز وجود دارد. در زمان بررسی گوشی P40 Pro تنها ۳ زبان انگلیسی، اسپانیایی و فرانسوی برای استفاده از این دستیار صوتی هوشمند در دسترس قرار داشت اما طبیعتا با گذشت زمان زبان‌های دیگری نیز به آن اضافه خواهد شد. Celia قادر است تا طیف گسترده‌ای از درخواست‌ها و دستورات صوتی کاربر را پاسخ داده یا انجام دهد. این امور چه در حالت آفلاین و مربوط به کاربردهای داخل گوشی و چه در حالت آنلاین و برای جستجوی سوالات مختلف قابل انجام هستند.

قابلیت‌های متنوع هوش مصنوعی در گوشی هوآوی P4 Pro

یکی دیگر از بخش‌های گوشی‌های هوشمند که در تعامل با هوش مصنوعی می‌تواند قابلیت‌های جالب توجهی داشته باشد دوربین‌ها هستند. هوآوی P40 Pro قادر است تا با استفاده از دوربین خود و نشانه رفتن آن به سوژه‌های مختلف عملیات‌های جالبی درباره آنها با استفاده از هوش مصنوعی انجام دهد. عمومی‌ترین استفاده از این بخش تشخیص بارکدها و کدهای QR است که پیش از این نیز امکان‌پذیر بود. امکان پیدا کردن فروشگاه‌های آنلاین هنگام تشخیص یک جسم برای خرید آن نیز دیگر قابلیتی است که با دوربین‌های این گوشی در دسترس قرار گرفته. همچنین در صورت پیدا کردن متونی که به زبان‌های مختلف هستند و نیاز به ترجمه آن به زبان‌های دیگر وجود دارد، بطور زنده می‌توانید دوربین P40 Pro را به سمت آنها نشانه بگیرید تا متن با استفاده از هوش مصنوعی واژه به واژه ترجمه شود.

تشخیص اجسام مختلف نیز یکی از قابلیت‌های عمومی دیگر است که با تلفیق هوش مصنوعی و دوربین گوشی‌های هوشمند امکان‌پذیر شده است. این موضوع می‌تواند برای شناختن اجسام مختلفی که با آنها آشنایی نداریم کاربردی باشد. اما جالب‌ترین قابلیت هوش مصنوعی که با استفاده از دوربین گوشی هوآوی P40 pro می‌توانید از آن استفاده کنید، امکان تشخیص میزان کالری مواد خوراکی مختلف است. این قابلیت می‌تواند برای افرادی که به خورد و خوراک و سلامتی خود اهمیت ویژه قائل هستند بسیار جذاب و پر استفاده باشد. قابلیت تشخیص سوژه‌ها و پیدا کردن موارد مشابه یا محلی برای خرید آنها به صورت همزمان نیز امکان‌پذیر است، تنها کافیست وقتی که تصویر سوژه مورد نظر را با گوشی P40 Pro تماشا می‌کنید دو انگشت خود را روی نمایشگر گذاشته تا هوش مصنوعی وارد عمل شده و عملیات جستجو را آغاز کند.

قابلیت‌های متنوع هوش مصنوعی در گوشی هوآوی P4 Pro

هوش مصنوعی در گوشی هوآوی P40 Pro می‌تواند با ارسال نوتیفیکیشن‌های مختلف شما را از موضوعات مورد علاقه یا مورد نیازتان با خبر کند. این اعلانات می‌توانند مربوط به سرویس‌های خبری که در آن مشترک شده‌اید، وضعیت آب و هوایی، اپلیکیشن‌های کاربردی، کارهای برنامه‌ریزی شده در تقویم روزانه و موارد دیگر باشد. در این گوشی حتی می‌توانید از جستجوی هوشمند نیز استفاده کنید که هم به صورت آفلاین و با جستجو در دستورات و منوها و اپلیکیشن‌های داخل گوشی به کمک شما خواهد آمد و هم در صورت موجود نبودن مورد جستجو شده در داخل گوشی، پاسخ مناسب برای شما از دنیای بی‌انتهای وب مهیا شود. برای دسترسی به جستجوی هوشمند در پرچمدار جدید هوآوی کافیست تا در صفحه اصلی انگشت خود را از بالای صفحه به سمت پایین بکشید.

نقش AI در دوربین گوشی P40 پرو

تا اینجای کار امکانات فراوانی که با ترکیب هوش مصنوعی و دوربین‌های گوشی P40 Pro میسر شده بودند را دیدیم. اما هیچ کدام از این موارد مربوط به عکاسی و فیلمبرداری نبود، چرا که در این بخش به صورت مجزا و در رابط کاربری دوربین‌های گوشی و حتی در گالری قابلیت‌های کاربردی و جذاب و متنوع دیگری نهفته شده است. در اولین کاربرد می‌توان به تشخیص نوع سوژه و تنظیم بهترین شرایط عکسبرداری یا فیلمبرداری برای آن اشاره کرد که باز هم قابلیت چندان جدیدی نیست اما تعداد صحنه‌های قابل تشخیص و الگوریتم‌های تنظیمات عکس و فیلم دستخوش بهبودهای فراوانی شده‌اند.

قابلیت‌های متنوع هوش مصنوعی در گوشی هوآوی P4 Pro

از دیگر قابلیت‌های جذاب‌ کاربرد هوش مصنوعی در عکاسی با هوآوی P40 Pro می‌توان به تشخیص و حذف سوژه‌های مزاحم و همینطور تشخیص و حذف انعکاس‌های اضافی هنگام عکسبرداری از سوژه‌های منعکس کننده اشاره کرد. امکان ثبت بهترین عکس از میان عکس‌های ثبت شده در لحظه عکاسی و از دست ندادن لحظه مورد نظر نیز به لطف هوش مصنوعی در این گوشی در دسترس قرار گرفته است.

همانطور که در ابتدای مطلب عنوان شد، هوش مصنوعی تنها در ابتدای راه ورود خود به گوشی‌های هوشمند قرار دارد و این قابلیت‌های متعدد و جذاب که در گوشی جدید هوآوی توسط آن فراهم شه تنها بخش کوچکی از قدرت بی‌نظیر این فناوری است که در آینده دسترسی به آنها امکان‌پذیر خواهد شد. پرچمدار جدید غول چینی دنیای موبایل به خوبی توانسته تنوع گسترده‌ای از امکانات و قابلیت‌ها کاربردی را با هوش مصنوعی به کاربر ارایه کند و قابلیت‌های منحصر به فردی مانند حذف سوژه‌های مزاحم از تصویر می‌توانند برای علاقه‌مندان زیادی جزو فاکتورهای تعیین کننده برای خرید این گوشی باشند.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار