کد خبر: ۳۲۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 26
یکی از بازی‌هایی که انجام آن به هر کسی پیشنهاد می‌شود، بازی Death Stranding است. این بازی با تمام داستان جذاب خود بلاخره چند هفته‌ای است که برای ویندوز نیز منتشر شده است و کاربرانی که کنسول بازی PS4 نداشتند نیز قادر به انجام این بازی هستند.
به گزارش آی تابناک : یکی از بازی‌هایی که انجام آن به هر کسی پیشنهاد می‌شود، بازی Death Stranding است. این بازی با تمام داستان جذاب خود بلاخره چند هفته‌ای است که برای ویندوز نیز منتشر شده است و کاربرانی که کنسول بازی PS4 نداشتند نیز قادر به انجام این بازی هستند. مقایسه گرافیکی بازی Death Stranding عملکرد PS4 در کنار کامپیوتر را برای اجرای این بازی نشان خواهد داد.

کنسول PS4 با توجه به رونمایی سونی از PS5 دیگر یک کنسول نسل گذشته به حساب می‌آید ولی نباید این موضوع را نادیده گرفت که این کنسول هنوز هم درحال اجرای عناوین با جزئیاتی مثل The Last Of Us 2 است. اما با این حال با توجه به بروز شدن نسل پردازنده و کارت گرافیک کامپیوتر هر چند هفته باید انتظار عملکردی بهتر از سیستم‌های کامپیوتری داشته باشیم. اگرچه PS5 این موضوع را نادیده گرفته است و سیستم‌های کامپیوتری را کاملا رسوا کرده است.

ویدیو امروز بر روی PS4 روی رزولوشن 4K و با استفاده از Capture Card پشتیبانی کننده از رزولوشن 4K گرفته شده است. این درحالی است که رزولوشن استفاده شده برای این بازی روی سیستم کامپیوتری، رزولوشن 1440P می‌باشد. با این وجود شاهد بهتر بودن کیفیت و رندر جزئیات بر روی کامپیوتر هستیم. در ابتدای ویدیو نیز به این موضوع اشاره خواهد شد که تمام کیفیت بازی تا جای ممکن بر روی بیشترین مقدار تنظیم شده است و Motion Blur نیز خاموش است. این مورد از جمله دسته مواردی است که PS4 قادر به انجام آن نیست و باید Motion Blur را داخل گیم‌های خود تحمل نمایید.

البته رزولوشن 4K که بر روی PS4 Pro وجود دارد باعث شده است تا Anti Aliasing به بهترین شکل ممکن نمایش داده شود. البته این مورد ضعف کامپیوتر نیست و در صورت داشتن مانیتور 4K شما نیز می‌توانید بهترین هر دو جهان را داشته باشید. یکی از نقطه ضعف‌های موجود در این بازی، نبود برخی جزئیات روی مدل و شخصیت‌های بازی است که خیلی از افراد توقع داشتند با عرضه نسخه ویندوز، مشکل Texture به طور کامل حل شود اما ظاهرا مدل و شخصیت‌ها همانگونه که روی PS4 بوده‌اند بر روی ویندوز نیز دیده می‌شوند.

مقایسه گرافیکی بازی Death Stranding

مقایسه گرافیکی بازی Death Stranding

اما به محیط بازی و طبیعت آن که برسیم، موضوع کمی فرق خواهد کرد و اینبار شاهد تغییراتی بین هر دو پلتفرم باشیم. جزئیات بر روی کامپیوتر در مقایسه با PS4 بسیار بالاتر هستند. جزئیات سنگ‌ها در دوردست‌های بازی به طور کامل قابل مشاهده هستند و عملکرد بازی نسبت به PS4 برای واکنش به محیط بسیار بهتر شده است. رندر سنگ و چمن‌های موجود بر روی زمین نیز نسبت به PS4 بهتر شده است و شاهد یهویی از بین رفتن آن‌ها بعد از طی مسافتی کوتاه نیستیم.

بخش سایه یا همان Shadow نسبتا بهبود داشته است اما این بهبود جزئیات آنقدر نبوده است که باعث شود توجه همه به این موضوع جلب شود. مقداری شفاف سازی بر روی جزئیات سایه‌های داخل بازی انجام شده است. همچنین این موضوع بر روی رنگ بدنی بازی نیز یکسان است اما با توجه به مشاهدات مقداری روشنایی PS4 نسبت به کامپیوتر بالاتر می‌باشد. البته اگر دارای مانیتور HDR هستید و این بازی را بر روی حالت HDR بازی می‌کنید هیچ تفاوتی بین هر دو پلتفرم در زمینه رنگ بازی وجود نخواهد داشت.

فریم ریت

تماشای ویدئو از یوتیوب

اما اگر بخواهیم به بخش فریم ریت برسیم باید به طور کامل برنده این بخش را کامپیوتر اعلام کنیم. همانطور که در ابتدای بحث نیز گفته شد PS4 به نسبت سیستم‌های کامپیوتری کنسولی قدیمی به حساب می‌آید و هرچند درحال حاضر درحال اجرای عناوین جدید نیز می‌باشد اما باید خروجی آن را نیز در نظر گرفت. این بازی بر روی کنسول پی اس 4 پرو درحال حاضر بر روی 30 فریم قفل شده است. این مقدار فریم برای اجرای یک بازی با زاویه سوم شخص مناسب است اما وقتی نوبت به کامپیوتر می‌رسد، این بازی قادر است تا فریم ریتی بالاتر از 100 فریم را با توجه به قدرت سیستم کامپیوتری به کاربر ارائه دهد.





منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار