کد خبر: ۳۲۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۲۴ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 14
کروم یکی از محبوب‌ترین مرورگر‌های موجود در بازار نرم افزار است که با توجه به امکانات خود توسط کاربران زیادی درحال استفاده است.
به گزارش آی تابناک : کروم یکی از محبوب‌ترین مرورگر‌های موجود در بازار نرم افزار است که با توجه به امکانات خود توسط کاربران زیادی درحال استفاده است. اما عملکرد نسخه‌های اخیر این مرورگر مورد رضایت کاربران نبوده است و همچنین عملکرد باتری مرورگر Chrome در مک مقداری برای کاربران مشکل ساز بوده است اما ظاهرا در بروزرسانی‌های آینده شاهد بهبود این مرورگر در زمینه مصرف انرژی خواهیم بود.

گوگل کروم متاسفانه درحال حاضر بر روی سیستم عامل ویندوز نیز مشکلات ریز و درشتی دارد که یکی از نمونه‌های آن، گیر کردن‌های متعدد در هنگام تمام صفحه کردن ویدیو‌های مختلف است. همچنین در صورت تغییر سایز پنجره مرورگر نیز این عمل در کروم به خشکی انجام خواهد گرفت. اما در مک این مورد به طور کامل فرق می‌کند و مشکلات بیشتر در زمینه مصرف انرژی و باتری خوری این مرورگر است. این مرورگر یک زمان به عنوان Memory hog و حال نیز به عنوان Battery Hog درحال شناخته شدن است.

Mac Google Chrome

عملکرد باتری مرورگر Chrome در مک تا حد زیادی بهتر خواهد شد

اما به گزارش رسیده از سمت روزنامه Wall Street به نظر می‌رسد که گوگل درحال ایجاد تغییراتی در مرورگر کروم برای بهبود عملکرد مصرف انرژی این مرورگر در سیستم عامل Mac است. این تغییر بیشتر در بخش مدیریت تب‌های باز شده توسط مرورگر خواهد بود بدین صورت که کروم از بعد از دریافت بروزرسانی بیشتر تمرکز خود را بر روی تب کنونی باز توسط کاربر خواهد گذاشت و مابقی تب‌های مرورگر از منابع حداقل استفاده را خواهند کرد.

با توجه به حرف Max Christoff،  یکی از مهندیسن رده بالا در زمینه ساخت و مدیریت مرورگر Chrome، درحال حاضر گوگل درحال تحقیق و پیدا کردن بهترین راه حل برای رفع این مشکل است. و طی آخرین تست‌های انجام شده خوشبختانه موفق به پیدا کردن یک راه حل کاملا مثبت برای رفع مشکل عملکرد باتری مرورگر Chrome در مک شده‌اند.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار