کد خبر: ۳۱۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 May 31
چند روز پیش در خبرها اعلام شده که پردازنده اگزینوس 880 سامسونگ معرفی شده که مناسب برای گوشی‎های هوشمند میان‌رده با امکان پشتیبانی از شبکه 5G است.
به گزارش آی تابناک : چند روز پیش در خبرها اعلام شده که پردازنده اگزینوس 880 سامسونگ معرفی شده که مناسب برای گوشی‎های هوشمند میان‌رده با امکان پشتیبانی از شبکه 5G  است. به‌طرز جالبی این، تنها تراشه موبایلی نبود که سامسونگ در ماه جاری از آن رونمایی کرده است. چیپست اگزینوس 850 دیگر محصول جدید این کمپانی برای گوشی‌های اقتصادی‌تر به حساب می‌آید.

Exynos 850 برخلاف برادر بزرگتر خود نتوانست توجهات زیادی به خوب جلب کند. احتمالاً دلیل این موضوع اینست که چیپست مورد نظر در گوشی‌های اقتصادی‌تری مانند گلکسی A21s که دو هفته پیش معرفی شد، قرار است مورد استفاده قرار بگیرد. باوجود آنکه از نظر عملکرد، چیپست اگزینوس 850 تقریباً در انتهای لیست تراشه‌های ساخته شده توسط سامسونگ قرار می‌گیرد، این چیپست در دنیای گوشی‌های اقتصادی و مقرون به‌صرفه از مشخصات قدرتمندی پشتیبانی می‌کند.

مشخصات قابل پشتیبانی چیپست اگزینوس 850

گلکسی A21s سامسونگ مثال زنده‌ای است که نشان می‌دهد اگزینوس 850 یک تراشه عالی برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی ارزان قیمت است. این گوشی دارای نمایشگر 6.5 اینچی Super AMOLED با رزولوشن HD+، دوربین‌های چهارگانه (48+8+2+2 مگاپیکسل)، حافظه قابل افزایش 64 گیگابایت و تا 6 گیگابایت رم است.


طبق گفته سامسونگ، اگزینوس 850 دارای پردازنده هشت هسته‌ای 2 گیگاهرتزی (هسته‌های ARM Cortex-55) و پردازنده گرافیکی Mali-G52 است. این تراشه از حافظه رم LPDD4X و حافظه‌های eMMC 5.1 پشتیبانی می‌کند. هر چند که امکان پشتیبانی از شبکه 5G برای آن در نظر گرفته نشده، اما دارای اتصال Cat.7 LTE در کنار پشتیبانی از نمایشگرهای Full HD+ است.

اگزینوس 850 با استفاده از فرایند 8 نانومتری LPP طراحی شده است که باعث شده این تراشه بدون تأثیر در عمکلرد یا بازدهی ابعاد کوچکی داشته باشد. در بخش دوربین، این چیپست از دوربین‌های تکی تا رزولوشن 21.7 مگاپیکسل (در جلو و عقب) یا دوربین دوگانه شامل سنسورهای 16 و 5 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند.

چیپست جدید اقتصادی سامسونگ بر روی کاغذ بسیار رقابتی به نظر می‌آید، اما اگزینوس 850 باید ارزش خود را در دنیای واقعی اثبات کند. این یعنی تا زمانیکه گوشی‌های مجهز به این تراشه در بازار به فروش نرسند، نمی‌توان با اطمینان از عملکرد آن سخن گفت.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار