کد خبر: ۳۰۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 18
امروز روز جهانی ارتباطات بود و این مراسم که به صورت مجازی برگزار شد. وزیر ارتباطات در این رویداد از از توانایی تولید 400 هزار گوشی تلفن بومی در سال خبر داد.
به گزارش آی تابناک : امروز روز جهانی ارتباطات بود و این مراسم که به صورت مجازی برگزار شد. وزیر ارتباطات در این رویداد از از توانایی تولید 400 هزار گوشی تلفن بومی در سال خبر داد.

آذری جهرمی در این مراسم عنوان کرد که بستر ارتباط مجازی مورد نظر توسط یک شرکت ایرانی میسر شده است. او در طول سخنرانی خود به شرح فعالیت‌های وزراتخانه در طول این مدت پرداخت. جهرمی از چالش‌های جدید در طول این دو سال سخن گفت و اذعان داشت که با توجه به قطعی اینترنت در آبان سال گذشته و چالش‌هایی که در حوزه‌های مختلف وجود داشت، شاهد افزایش نرخ رشد در بخش ارتباطات بودیم. او ضمن اشاره به تلاطم‌های ارزی و مشکلاتی یپرامون آن، گفت ما سعی کردیم دست در جیب مردم نکنیم.

وزیر ارتباطات مدعی است که کرونا وسخت‌های آن فرصتی برای آنها ایجاد کرد تا کارهای یک سال آینده را در مدت سه ماه به نتیجه برسانند. آذری جهرمی همچنین در رابطه با جدیدترین وضعیت تولید گوشی‌های بومی نیز اطلاعاتی به حاضرین این مراسم ارائه داد.

تولید 400 هزار گوشی تلفن بومی در سال

طبق گفته آذری جهرمی، ایران سالانه 12 میلیون گوشی نیاز دارد و هدف اینست که ظرفیت تولید گوشی تلفن در داخل به 400 هزار دستگاه در سال برسد. در همین رابطه و برای تشویق کاربران به خرید گوشی داخلی، در فکر اجرا طرح بانلدینگ هستند تا اپراتورها، گوشی‌ها را به صورت از دم قسط به خریداران ارائه کنند. البته در این زمینه مشکلاتی در بانک مرکزی وجود دارد و قرار است که با دستور رئیس جمهور برطرف شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با برنامه‌های پیش روی این وزراتخانه پس از کرونا به مواردی همچون استفاده از تسهیلات صندوق نوآفرین برای حمایت از کسب و کارها، عرضه سهام شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات در بورس، ‌توسعه زیرساخت ابری دیتا سنترها،‌ تولید گوشی همراه و تجهیزات هوشمند داخلی،‌ تولید مودم داخلی برای اتصال به 2.5 میلیون پورتVDSL در سال 99 و … اشاره کرد.

او همچنین با اشاره به تخصیص 17 میلیون فقره وام 1 میلیون به سرپرستان خانواده در زمان کرونا، آن هم بدون مراجعه حضوری به بانک، عنوان کرد که مردم می‌توانند با یک پیامک وام خود را دریافت کنند، این یعنی اگر بخواهیم یا مجبور شویم، زیرساخت لازم برای این کار را داریم.



منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار