کد خبر: ۲۹۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 14
بیل گیتس، بنیانگذار و مدیرعامل سابق مایکروسافت از هیئت مدیره این شرکت کناره‌گیری کرد. گیتس پیش از این تا سال 2008 سمت مدیرعاملی این کمپانی را بر عهده داشت اما پس از آنکه تصمیم گرفت زمان بیشتری را صرف بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس کند، از این پست کنار رفت.
به گزارش آی تابناک : بیل گیتس، بنیانگذار و مدیرعامل سابق مایکروسافت از هیئت مدیره این شرکت کناره‌گیری کرد. گیتس پیش از این تا  سال 2008 سمت مدیرعاملی این کمپانی را بر عهده داشت اما پس از آنکه تصمیم گرفت زمان بیشتری را صرف بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس کند، از این پست کنار رفت. اما دلیل کناره‌گیری بیل گیتس از هئیت مدیره مایکروسافت چه بود؟

دلیل کناره‌گیری بیل گیتس از هئیت مدیره مایکروسافت

ظاهراً بیل گیتس این بار هم با انگیزه‌های مشابه از هیئت مدیره شرکت مایکروسافت کناره‌گیری کرده است. او با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی با اشاره به این موضوع گفته است که قصد دارد زمان بیشتری را به اولویت‌های بشردوستانه خود اختصاص دهد. البته او همچنان به عنوان مشاور فناوری مدیرعامل فعلی شرکت، یعنی ساتیا نادلا باقی خواهد ماند. نادلا در سال 201 و پس از آنکه گیتس از سمت رئیس هیئت مدیره مایکروسافت کناره‌گیری کرد، از بیل درخواست کرد در چنین سمتی به او کمک کند.

نادلا در بیانیه‌ای در واکنش به این موضوع گفته است:

"این افتخار و امتیاز فوق‌العاده‌ای بود که در طول این سال‌ها با بیل کار کردم و از او آموختم. بیل شرکت ما را با اعتقاد به نیروی دموکرات کننده نرم‌افزار و اشتیاق به حل جدی‌ترین چالش‌های جامعه تأسیس کرد. مایکروسافت و جهان به خاطر این حالا بهتر هستند.
هیئت مدیره از رهبری و نگرش بیل سود برده است و مایکروسافت همچنان از اشتیاق و راهنمایی‌های فنی بیل برای پیشبرد محصولات و خدمات بهره‌مند خواهد شد. من از دوستی با بیل سپاسگذارم و مشتاقانه منتظر ادامه همکاری در کنار او برای تحقق اهداف و توانمندسازی شخصی و سازمانی در زمین و اهداف والاتر هستم.”

در حالیکه بیل گیتس همچنان تا حدودی با شرکتی که آن را تأسیس کرده است به عنوان مشاور فناوری همکاری خواهد کرد، این حرکت او را یک قدم دورتر از مایکروسافت خواهد کرد. مسیری که به نظر می‌رسد او از سال 2008 و با کناره‌گیری از سمت مدیرعاملی شرکت، قدم در آن گذاشته است.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار