کد خبر: ۲۹۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 09
مدت زمانی طولانی بود که شایعاتی مبنی بر این موضوع می‌شد که اپل به ‌عمد و در زمان معرفی آیفون‌های جدید، نسخه‌های قدیمی را کند می‌کند. چند سال پیش در نهایت اپل اعتراف کرد که این عمل را انجام می‌دهد.
به گزارش آی تابناک : مدت زمانی طولانی بود که شایعاتی مبنی بر این موضوع می‌شد که اپل به ‌عمد و در زمان معرفی آیفون‌های جدید، نسخه‌های قدیمی را کند می‌کند. چند سال پیش در نهایت اپل اعتراف کرد که این عمل را انجام می‌دهد. اما در واقع کوپرتینویی‌ها برای کندکردن آیفون‌های قدیمی خود، دلایل تقریباً منطقی ارائه دادند.

پس از تحقیقاتی که توسط دولت فرانسه درخصوص شکایت کاربران آیفون مبنی بر اینکه آپدیت‎های 10.2.1 و 11.2 سیستم عامل iOS بدون اطلاع آنها دلیل کند شدن دستگاه قدیمیشان شده، اپل موافقت کرده تا مبلغ 25 میلیون یورو به دولت فرانسه پرداخت کند. به‌دلیل عدم اطلاع‌رسانی به مشتریان، این یک عمل گمراه‌کننده تجاری سهوی قلمداد شده است.

چرا اپل 25 میلیون یورو جریمه شد؟

کاربرانی که گوشی‌های آیفون قدیمیشان با آپدیت‌های جدید کند شده بود، مجبور بودند یا آیفون جدیدی خریداری کنند یا با تعویض باتری دستگاه را حالت نرمال بازگردانند. بازگرداندن به نسخه قدیمی‌تر سیستم عامل هم به عنوان گزینه پیش روی کاربران نبود. در توافق حاصله، اپل ضمن پرداخت جریمه باید مطلبی نیز در این خصوص منتشر کند.

به‌دنبال روند نزولی که در طول زمان در بنچمارک‌های آیفون شاهد بودیم، اپل تأیید کرده بود که برای جبران تخریب باتری‌ها در طول زمان، سرعت عملکرد آیفون‌های قدیمی را کاهش داده است. کم کردن سرعت دستگاه باعث می‌شود تا آسیب‌های احتمالی به باتری مانند ری‌استارت شدن ناگهانی و موارد دیگر جلوگیری شود.

اپل مشتریان خود را در جریان این موضوع قرار نداده بود، اما این مسأله توسط چندین نهاد محافظت از حقوق مصرف کننده در بازارهای مختلفی که اپل در آنها فعالیت می‌کند؛ مورد بررسی قرار گرفت. در نتیجه این تحقیقات اپل مجبور شد قیمت تعویض باتری‌های خود در آمریکا را از 79 دلار به 29 دلار کاهش دهد. این طرح شامل گوشی‌های قدیمی آیفون مانند آیفون 6 و آیفون 6اس نیز می‌شد.

اپل حالا همچنان به فعالیت خود مبنی بر کندکردن دستگاه‌ها ادامه می‌دهد، اما صریحا روشن کرده است که این موضوع چه عواقبی خواهد داشت. حتی گزینه‌ای نیز پیش روی کاربران قرار دارد تا در تنظیمات گوشی آن را به‌طور کل غیرفعال کنند.





منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار