کد خبر: ۲۷۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 04
در سال 2013 و در نمایشگاه خودروی دیترویت بود که مرسدس بنز مدل جدیدی را با نام CLA به جمع محصولات خود اضافه کرد.
به گزارش آی تابناک : در سال 2013 و در نمایشگاه خودروی دیترویت بود که مرسدس بنز مدل جدیدی را با نام CLA به جمع محصولات خود اضافه کرد. این خودرو در کلاس کوپه های چهار درب کامپکت جای گرفته و تاکنون در دو نسل راهی بازار شده است. مرسدس بنز CLA اولین سدان اشتوتگارتی ها است که در آن نیروی تولیدی موتور به محور جلو ارسال می شود.
2015-mercedes-benz-cla-class

نسل اول مرسدس بنز CLA

با تصمیم مرسدس بنز، نسل دوم CLA ژانویه گذشته در نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی (CES) رونمایی شد. این سدان کوچک از ایرودینامیک پیشرفته ای برخوردار بوده و با ضریب درگ 0.23 یکی از ایرودینامیک ترین خودروهای جهان به شمار می رود.

نسل دوم مرسدس بنز CLA

با توجه به اتاق کوپه مانند و برخی دیگر از المان های ظاهری، بسیاری از علاقه مندان CLA را در حقیقت یک "بچه CLS" می نامند. این سدان زیبا روی پلتفرمی مشترک با A کلاس تولید می شود. به غیر از سدان، نسخه شوتینگ بریک یا همان استیشن CLA نیز توسعه یافته که به لحاظ ظاهری از جذابیت بسیار زیادی برخوردار است.

مثل دیگر محصولات مرسدس بنز، CLA نیز با طیف گسترده ای از پیشرانه ها و تجهیزات رفاهی و ایمنی قابل انتخاب است. مدل پایه از CLA 2020 با کد 180 شناخته می شود. نیروبخش این نسخه یک موتور 1.3 لیتری چهار سیلندر توربو است که می تواند 136 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. بد نیست بدانید این موتور حجمی برابر با موتور پراید دارد، حال آنکه خروجی آن بیش از دو برابر است!

اما کامل ترین نسخه CLA 2020 یعنی AMG 45 S نیروی خود را از همان موتور معروف 2 لیتری و توربوشارژ اشتوتگارتی ها دریافت می کند. این موتور قوی ترین موتور چهار سیلندر جهان به شمار می رود و توانایی تولید 420 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور را دارد. با تکیه بر چنین پیشرانه توانمندی CLA AMG 45 S شتاب صفر تا صد را در عرض تنها 4 ثانیه محقق نموده و قادر است به نهایت سرعت 270 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

اما فارغ از مباحث فنی، مرسدس بنز CLA در داخل کابین نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. اشتوتگارتی ها سعی کرده اند در کابین این خودرو از مواد بسیار با کیفیت استفاده کنند، همچنین سیستم اینفوتینمنت اختصاصی MBUX با دو نمایشگر عریض دیجیتال نیز این خودرو را از رقبا متمایز می کند. یکی از دلایلی که باعث شد مرسدس بنز نسل جدید CLA را در CES 2019 رونمایی کند، همین سیستم اینفوتینمنت پیشرفته بود.

مهندس وحید امیری، موسس و بنیان گذار گروه cars_ihave_driven اخیرا به سراغ تریم 250 از مرسدس بنز CLA 2020 رفته و برخی از ویژگی های جالب آن را در خیابان های مونترال کانادا به تصویر کشیده اند. اگر از علاقه مندان این اتومبیل زیبا و پیشرفته هستید، دعوت می کنیم با تماشای ویدیوی زیر بیشتر و بهتر با آن آشنا شوید.

 منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار