کد خبر: ۲۶۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 20
مدیر دفتر همکاری‌های تجاری ایران و عراق گفت: طی دوسال اخیر، بیشترین محصولات نانو به کشور عراق صادر شده است.
به گزارش آی تابناک : کاوه دلیری با بیان اینکه عراق از جمله کشورهایی است که نیاز به پوشاک، تصفیه آب و.. دارد زیرا سالهای سال درگیر جنگ بوده است، گفت: این موضوع توانسته در راستای صادرات محصولات برپایه تکنولوژی از سوی ایران به این کشور رونق بگیرد.

وی با تاکید براینکه در ایران فناوران و تولیدکنندگان خوبی داریم، بیان کرد: این می تواند فرصت خوبی برای این کشور محسوب شود و همین زمینه تعامل دو کشور را فراهم می آورد.

مدیر دفتر همکاری‌های تجاری ایران و عراق با بیان اینکه اکنون زمان مناسبی برای سرمایه گذاری های مشترک و تولیدات مشترک در زمینه نانو بین ایران و عراق است، بیان کرد: تاکنون برخی محصولات بی کیفیت به کشورهای دیگری صادر شده که این وجهه ایران را خدشه دار کرده ولی ما می توانیم به واسطه این دفتر همکاریها و فناوران ایرانی این خلاء را برطرف کنیم.

وی افزود: صادرات محصولات «های تک» به واسطه فناوران می تواند تفکرات منفی در خصوص محصولات ایرانی را اصلاح کند؛ این عملا ظرفیتهایی است که از آن استفاده و محصولات با کیفیت را وارد عراق می کنیم.

دلیری با تاکید بر اینکه در صدد هستیم که محصولات با قیمت رقابتی را به عراق صادر کنیم، بیان کرد: زیرساخت های این تعاملات فراهم شده به طوریکه خدمات تجاری برای شرکتهای نانویی در عراق ایجاد شده تا بتوان علاوه بر صادرات، انتقال تکنولوژی و خط تولید را داشته باشیم.

وی خصوص تبادل کالای دانش بنیان بین ایران و عراق گفت: بیشتر از سوی ایران صادرات به عراق صورت می گیرد؛ طبق بررسی های ستاد توسعه فناوری نانو، بیشترین صادرات محصولات نانو در ۲ سال گذشته از ایران به عراق بوده است.

کشورهای هدف صادرات محصولات فناوری نانو به تفکیک میزان صادرات 

وی با بیان اینکه البته سایر کشورها نیز مخاطب محصولات نانو بوده اند، بیان کرد: ترکیه، افغانستان، لهستان، گرجستان، هند، ترکمنستان، آذربایجان، ارمنستان، عمان، چین، بلغارستان از کشورهای هدف صادرات محصولات نانو طی دوسال بوده اند.

مدیر دفتر همکارهای ایران و عراق ادامه داد: شیشه های نانو، فرش های نانو، ماسکهای نانو، جوراب و منسوجات آنتی باکتریال و... از بیشترین محصولاتی بوده اند که به عراق صادر شده است.



منبع : مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار