کد خبر: ۲۲۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 20
شرکت اینتل و وزارت انرژی آمریکا قصد دارند با همکاری یکدیگر اولین ابررایانه تولید شده در این کشور را با توان پردازش یک اگزافلاپ در ثانیه تولید کنند.
 

به گزارش تابناک: به نقل از آسین ایج، انتظار می‌رود تولید این ابررایانه تا سال ۲۰۲۱ به اتمام رسیده و پس از آن آماده عرضه به بازار شود. هر اگزافلاپ معادل یک میلیارد میلیارد محاسبه در ثانیه است.


قرار است از این ابررایانه قدرتمند در حوزه‌های مختلف تحقیقاتی و پژوهشی استفاده شود. قرارداد منعقد شده میان اینتل و وزارت انرژی آمریکا برای تولید ابررایانه مذکور بیش از ۵۰۰ میلیون دلار ارزش دارد.

ابررایانه مذکور هم توان پردازش به شیوه سنتی را خواهد داشت و هم قادر به استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای حل برخی مشکلات و معماهای لاینحل دنیای علم و دانش خواهد بود. از جمله این مشکلات و چالش‌ها می‌توان به شبیه سازی های مورد نیاز ستاره شناسان، بررسی واکنش‌های بدن به بیماری‌های جدید، کشف موادی جدید برای تولید سلول‌های خورشیدی ارگانیک و قدرتمند و غیره اشاره کرد.

این ابررایانه که Aurora نام خواهد گرفت برای تحقیقات جدید به منظور مداوای سرطان، مدل سازی تغییرات آب و هوایی و درمان برخی بیماری‌های دشوار و پیچیده نیز به کار خواهد رفت

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار