کد خبر: ۲۲۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 19
رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‎سازی بهزیستی گفت: بر اساس مصوبه هفتمین جلسه این ستاد، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، تمام مجتمع های بین راهی را ملزم کرده است نسبت به مناسب سازی این اماکن برای استفاده افراد دارای معلولیت اقدام کنند.

به گزارش تابناک؛ ابراهیم کاظمی مومن سرایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مهمترین مشکلات مناسب سازی در مجتمع های بین راهی برای استفاده افراد دارای معلولیت، سرویس های بهداشتی است که نیاز به مناسب سازی دارند.
رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‎سازی بهزیستی ادامه داد: همچنین اماکن گردشگری و هتل ها نیز باید به گونه ای مناسب سازی شوند که همه افراد بتوانند از آن استفاده کنند.
مومن سرایی گفت: سامانه معبر با شماره 3000012322 آماده دریافت شکایات مردمی در زمینه مناسب سازی است و تاکنون مواردی از شکایت ها به مجتمع های بین راهی اختصاص داشته است.
وی خاطرنشان کرد: طبق مصوبات هفتمین جلسه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‎سازی، مقرر شده است کمیته مشترکی بین دبیرخانه ستاد و سازمان میراث فرهنگی به منظور مناسب سازی اماکن گردشگری تشکیل شود تا مسائل مربوط به این امر را پیگیری کند و مجتمع های بین راهی، هتل ها و اماکن گردشگری برای همه قابل استفاده شود.
رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‎سازی بهزیستی با اشاره به دیگر مصوبات هفتمین جلسه این ستاد در اسفند 97، گفت: طبق این مصوبات صدا و سیما باید در زمینه پخش رایگان محتوای مناسب سازی در سطح کشور همکاری کند و همچنین الزامات مناسب سازی در فرایند صدور پروانه ساختمانی شهرداری های کشور اعمال شود.
مومن سرایی افزود: علاوه بر این مقرر شد استانداری و فرمانداری نسبت به آموزش مناسب سازی، برنامه ریزی و اقدامات لازم را انجام دهد و از سوی دیگر اجباری کردن گذراندن دو واحد درسی مناسب سازی در درس های دانشگاهی توسط وزارت علوم تصویب شد.
وی ادامه داد: مصوب شده است که ضوابط تدوین شده راه و شهرسازی نهایی و ابلاغ شود و وزارت صنعت و معدن نیز باید با قید فوریت نسبت به تغییر خودروی مورد نیاز معلولان و ایجاد نمایندگی خدمات پس از فروش در سراسر کشور اقدام کند.
مومن سرایی یادآور شد: بر اساس مصوبات هفتمین جلسه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‎سازی، الزامات مناسب سازی به مباحث مقررات ملی ساختمان اضافه خواهد شد و سازمان نظام مهندسی نیز بر حسن اجرای آن نظارت می کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار