کد خبر: ۲۲۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 13
هیروتو سایکاوا مدیر اجرایی ارشد نیسان ظاهراً به دنبال حفظ هرچه بیشتر موقعیت خود در این خودروساز ژاپنی است. این در حالی است که خبرهایی مبنی بر کناره‌گیری قریب‌الوقوع او از پست مدیرعاملی نیسان منتشر شده بود.


به گزارش تابناک؛ بنا به گفته‌ی بلومبرگ و به نقل از منابع موثق، سایکاوا در جلسات داخلی شرکت گفته برنامه‌هایی برای سه سال حضور بیشتر در این شرکت دارد تا به این ترتیب نیسان پس از رسوایی گوسن خود را احیا کند.

همین منابع ادعا می‌کنند سایکاوا برنامه‌های خود درباره‌ی حضور بیشتر در سمت مدیرعاملی نیسان را اندکی پس از کنفرانس خبری برگزار شده در 24 ژانویه اعلام نموده است.

سایکاوا در سال 2017 و توسط گوسن به سمت مدیرعاملی نیسان انتخاب شد. تنش‌های بین این دو مدیر ارشد پس از رسوایی‌ای که نیسان را مجبور به توقف تولید دو هفته‌ای در ژاپن و فراخوان یک میلیون دستگاه خودرو کرد به بیرون درز نمود. گوسن سپس از سایکاوا به خاطر فرایند کند تصمیم‌گیری درباره‌ی حل این مشکلات انتقاد کرد.


البته علیرغم برنامه‌های سایکاوا هیچ تضمینی وجود ندارد که او در سمت مدیرعاملی نیسان باقی بماند. هرچند اگر جایگاه او در نیسان به عنوان نفر شماره یک این خودروساز تثبیت شود احتمالاً دوران سخت‌تری در انتظار رنو خواهد بود زیرا سایکاوا اعلام کرده بود خواهان روابط عمیق‌تر با شریک ژاپنی‌اش است.


تصمیم سایکاوا برای سه سال حضور بیشتر در نیسان به این معنی است که او تا سال 2022 به سکان‌داری این خودروساز ژاپنی ادامه خواهد داد و این موضوع با استراتژی MOVE to 2022 نیسان همزمان خواهد بود. با توجه به این برنامه، نیسان به دنبال افزایش درآمدش به 148.6 میلیارد دلار بوده و می‌خواهد حاشیه سود عملیاتی خود را به 8 درصد برساند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار