کد خبر: ۲۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 05
چند روز قبل خبری منتشر شد مبنی بر اینکه آرش آقایی جودوکای تبریزی تیم ملی ایران پس از اختلاف با سرمربی و مدیر تیم‌های ملی جودو راهی کشور آذربایجان شد و پس از توافق با مسوولان این کشور به تیم ملی جودوی آذربایجان پیوست.
به گزارش تابناک؛ فدراسیون جودو، کوراش و جو جیتسو نیز در واکنش به این خبر و برای روشن شدن افکار عمومی جوابیه‌ای را روی خروجی سایت فدراسیون منتشر کرد و مدعی شد آرش آقایی پس از کسب مدال برنز رقابت‌های قهرمانی کشور تنها چند ماه در سال ۹۵ در اردوی تیم ملی حضور داشته و پس از آن به خواست خود و به‌دلیل مشغله کاری اردو را ترک کرده است. این بیاینه، واکنش آرش آقایی را در پی داشت. او درباره تصمیمی که گرفته می‌گوید: «من ۴ ما‌ه است در کشور جمهوری آذربایجان هستم و به عضویت تیم ملی جودوی این کشور نیز درآمده‌ام اما اینکه گفته می‌شو‌د پناهنده شده‌ام اصلا صحت ندارد. پناهندگی یعنی فرار کردن اما اینطور نیست، من در این کشور لژیونر شده‌ام.»
او درباره عاملی که باعث این تصمیم شده‌ است، می‌گوید: «آرزویم این بود بر‌ای تیم ملی کشورم مدال‌آوری کنم، هرچند که این کار را انجام د‌ا‌ده‌ام. من 25ساله هستم و می‌خواستم در ادامه مسیر هم بر‌ای جودوی ایران مبارزه کنم اما آقایان گفتند تو را نمی‌خواهیم و ما به دنبال جوان‌گرایی هستیم. من تمام تلاشم را کردم تا بمانم و بر‌ای مملکتم مثل سال‌های قبل افتخارآفرینی کنم اما آقایان ادعا کردند من (آرش آقایی) را بر‌ای تیم ملی نمی‌خواهند.» او در پاسخ به این سوال فارس که آیا فدراسیون در جریان ماجرای پیوستن شما به تیم ملی جودوی آذربایجان بود، می‌گوید: «فدراسیون آذربایجان برای جذب من مدت‌ها قبل نامه‌ای به فدراسیون جودو ارسال کرده بود اما من دوست داشتم برای تیم ملی کشورم فعالیت کنم. متاسفانه وقتی دیدم آقایان دیگر نمی‌خواهند من باشم، ناچار شدم چنین تصمیمی بگیرم. به هر حال با توجه به اینکه فدراسیون در آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مقطع دیگر من را نمی‌خواست من هم بر‌ای اینکه بتوانم به آرزویم برسم ناچار شدم به کشور آذربایجان بروم.»
آقایی درباره اینکه نخستین مسابقه را هم برای آذربایجان انجام داده‌ است، می‌گوید: «به پرتغال سفر کرده بودیم و حالا برای ادامه تمرینات به آذربایجان برمی‌گردیم. البته هنوز زمان مسابقات بعدی معلوم نیست و به‌زودی مشخص خواهد شد.»
او درباره اینکه فدراسیون گفته او با تیم استانی در رقابت‌ها شرکت کرده است، می‌گوید: «چطور ممکن است من به مسابقات مهم گرنداسلم ابوظبی و مسابقات و اردوی ازبکستان با نام تیم ملی اعزام شوم اما آقایان بگویند که آقایی با تیم استانی به این مسابقات رفته است؟ اصلا چطور چنین چیزی ممکن است؟ همیشه در مسابقات مهم گرنداسلم ابوظبی، کشورهای خارجی در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کنند، حالا چطور ممکن است یک تیم استانی را به این مسابقات اعزام کر‌ده باشند؟ بر‌ای من این صحبت‌ها عجیب است.»

منبع:خبرورزشی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار