کد خبر: ۱۹۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - 2018 September 25
شب گذشته طی کنفرانس ایگنایت 2018 مایکروسافت نسل دوم سرفیس هاب را معرفی کرد. بنابر اعلام مایکروسافت سرفیس هاب 2 در دو مدل سرفیس هاب 2اس و سرفیس هاب 2ایکس عرضه خواهد شد، که بنابر اعلام این شرکت نسخه 2اس از سه ماهه دوم سال 2019 و نسخه 2ایکس در سال 2020 در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به رابط کاربری سرفیس هاب 2ایکس و نحوه عملکرد آن.

به گزارش آی تابناک : شب گذشته در خبری به اطلاع شما رساندیم که مایکروسافت طی کنفرانس Microsoft Ignite 2018 نسل جدید سرفیس هاب یعنی سرفیس هاب 2 را در معرض دید حضار قرار داد. بنابر اعلام این شرکت سرفیس هاب 2اس که به نمایشگری 50.5 اینچی با رزولوشن +4K پلاس تجهیز گشته در سه ماهه دوم سال 2019 در دسترس خریداران خواهد بود. اما نسخه دیگر آن یعنی سرفیس هاب 2ایکس در سال 2020 وارد بازار خواهد شد.

اگر با تفاوت این دو نسخه آشنا نیستید باید اشاره کنیم که این دستگاه از لحاظ سخت‌افزاری تا حد زیادی یکسان هستند، مهم‌ترین تفاوت نسخه 2ایکس در مقایسه با نسخه 2اس قابلیت چرخش نمایشگر، اتصال چندین سرفیس هاب به یکدیگر و در نتیجه در اختیار داشتن دستگاهی بزرگتر و در نهایت قابلیت تعریف چندین پروفایل کاربری با تنظیمات متفاوت برای هر کاربر است.

سرفیس هاب 2اس در ماه‌های آتی با همان رابط کاربری نسخه اول سرفیس هاب معرفی خواهد شد، ظاهرا تکمیل نشدن Windows Core OS و پوسته نرم‌افزاری ویژه سرفیس هاب 2 عاملی است که باعث شده تا مایکروسافت سرفیس هاب جدید را با همان رابط کاربری نسخه پیشین ارایه کند. البته بنابر اعلام این شرکت با آماده شدن پوسته نرم‌افزاری سرفیس هاب 2ایکس در سال 2020 خریداران سرفیس هاب 2اس نیز از طریق یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری قادر به دریافت جدیدترین قابلیت‌ها خواهند بود.

در حقیقت پوسته ویژه‌ای که تیم ویندوز در همکاری با تیم سرفیس در حال توسعه آن هستند، قابلیت‌هایی نظیر درک گردش نمایشگر دستگاه، امکان اتصال چندین سرفیس هاب به یکدیگر و تعریف پروفایل‌های کاربری متفاوت را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. البته در حاشیه کنفرانس شب گذشته مایکروسافت دمویی از عملکرد این قابلیت‌های جدید را به نمایش گذاشت که در ادامه به تماشای آن می‌نشینیم.

نمایش دموی عملکرد سرفیس هاب 2 توسط خانم رعنا امجدی از مدیران بخش بازاریابی مایکروسافت صورت گرفت، سرفیس هاب 2 قادر به تشخیص گردش نمایشگر، امکان شناخت کاربر با استفاده از سنسور اثر انگشت و ارایه تنظیمات کاملا شخصی‌سازی شده برای آن کاربر خواهد بود. یکی دیگر از نکات بسیار برجسته در مورد طراحی سرفیس هاب 2 امکان ارتقا سخت‌افزاری بسیار ساده آن از طریق کارتریجی است که در پشت دستگاه تعبیه شده است.

با این طراحی مایکروسافت نشان داده که حساب ویژه‌ای روی سرفیس هاب 2 باز کرده و این محصول تا چندین سال همراه سازمان‌ها و شرکت‌های خواهد بود. مورد دیگری که در بیانیه شرکت مایکروسافت قبل توجه است، زمان عرضه سرفیس هاب 2ایکس است. در حقیقت آماده شدن سرفیس هاب 2ایکس کاملا وابسته به نهایی شدن پروژه Windows Core OS است. یکی دیگر از دستگاه‌هایی که عرضه آن منتظر تکمیل شدن پروژه Windows Core OS است سرفیس اندرومدا یا همان سرفیس فون افسانه‌ای است. در ادامه باید ببینیم سرفیس فون اولین دستگاهی خواهد بود که به این سیستم عامل جدید مایکروسافت که بر پایه ویندوز 10 شکل گرفته مجهز خواهد شد یا آنکه سرفیس هاب 2ایکس اولین گزینه مایکروسافت برای حضور در بازار خواهد بود.



منبع : MSPU 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار