کد خبر: ۱۹۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 September 17
سرفیس استودیو و لوازم جانبی بسیار خاص آن یعنی سرفیس دایل محصولاتی بودند که اوج توانایی تیم سرفیس را به رخ تمامی رقبا کشیدند. از آن روز تاریخی چیزی در حدود 2 سال گذشته و همچنان سرفیس استودیو با آن طراحی بسیار خاص خود، نوآورانه‌ترین AIO دنیای فناوری محسوب می‌شود. اکنون در آستانه برگزاری رویداد سرفیس مایکروسافت در تاریخ 2 اکتبر برخی گمانه‌زنی‌ها حکایت از عرضه نسل دوم سرفیس استودیو و سرفیس دایل دارند.

به گزارش آی تابناک : دو سال پیش بود که مایکروسافت با معرفی سرفیس استودیو و سرفیس دایل وسیله جانبی که همراه آن معرفی شد، نشان داد که در زمینه طراحی گوی سبقت را از تمامی رقبا ربوده است. از آن زمان دیگر تاج نوآوری بر سر مایکروسافت قرار گرفت و تیم سرفیس خلاق‌ترین تیم دنیای کامپیوترهای شخصی لقب گرفتند. سرفیس استودیو هنوز هم از لحاظ طراحی کاملا منحصر به‌فرد است و فاصله زیادی با تمامی رقبا دارد. اما آنچه که این دستگاه را در مقایسه با رقبا عقب‌تر قرار داده، سخت‌افزار نسبتا قدیمی آن است که با توجه به سرعت سرسام‌آورد رشد پردازنده‌ها و کارت‌های گرافیک، نیاز به تولد یک جانشین برای آن کاملا محسوس است.

مایکروسافت درنظر دارد تا در تاریخ 2 اکتبر یا 10 مهر رویدادی با محوریت محصولات سرفیس در شهر نیویورک برگزار کند. نسخه جدید سرفیس لپ‌تاپ با رنگ مشکی، سرفیس پرو 2018، نسخه LTE سرفیس گو از مهمترین محصولاتی هستند که به احتمال زیاد در این روز در معرض دید کاربران و کارشناسان قرار خواهند گرفت. اما ارتش سرفیسی مایکروسافت به همین موارد ختم نمی‌شود، چرا که برخی از شایعات حکایت از آن دارند که سرفیس استودیو 2 پس از مدت‌ها انتظار علاقه‌مندان در این روز معرفی خواهد شد.

برطبق شایعات سرفیس استودیو جدید در مقایسه با نسل اولیه تغییرات چشمگیری را خواهد داشت و در حقیقت صرفا یک ارتقا سخت‌افزاری ساده نخواهد بود. برطبق برخی اخبار درز کرده از کمپ ردموند که البته صحت آنها هنوز به تایید نرسیده است، نمایشگر سرفیس استودیو به‌صورت کامل امکان جدا شدن از بدنه دستگاه را خواهد داشت. اگر این مسئله حقیقت داشته باشد، در کنار سهولت در کار و آزادی عمل بیشتر برای کاربر، احتمالا ارتقا سخت‌افزاری سرفیس استودیو در نسل‌های بعدی بسیار ساده و کم خرج خواهد شد. 

اگر این شایعات تا اینجای کار شما را به شور نیاورده است باید بگوییم که به احتمال بسیار زیاد در کنار معرفی سرفیس استودیو جدید، شاهد رونمایی از سرفیس دایل جدید یا سرفیس دایل 2 نیز خواهیم بود. شایعه رونمایی از نسخه جدید سرفیس دایل در کنفرانس 10 مهر مایکروسافت به دلیل دریافت تاییدیه FCC یک وسیله جانبی بلوتوث ساخت مایکروسافت قوت گرفته است.

متاسفانه در تاییدیه FCC این محصول تنها اشاره به بلوتوث بودن آن شده است و اطلاعات بیشتری ذکر نشده است، البته شکل شماتیک این وسیله در تاییدیه بیش از هر چیز شباهت به سرفیس دایل مایکروسافت دارد. اینکه تیم سرفیس چه قابلیت‌های جدیدی را برای Surface Dial 2 درنظر گرفته‌اند هنوز مشخص نیست، برخی بر این باور هستند که نسخه جدید سرفیس دایل دارای طراحی کاملا شفاف خواهد بود. از سوی دیگر با توجه به پتنتی که پیشتر توسط مایکروسافت به ثبت رسیده، ممکن است اصلا با سرفیس دایل جدید مواجه نباشیم، بلکه مایکروسافت محفظه‌ای دایره‌ای برای سرفیس پن طراحی کرده که با قرار دادن قلم در آن، به‌صورت خودکار شارژ می‌شود.البته ممکن است هیچ کدام از این گمانه‌زنی‌ها درست نباشند و نسخه جدید سرفیس دایل تنها دارای چند دکمه اضافی و بهبودهای مختصر باشد. دیدگاه شما چیست؟ آیا ممکن با محصولی کاملا متفاوت در مقایسه با نسل اول سرفیس دایل مواجه شویم؟ آنچه که مسلم است زمان پاسخ‌گوی تمامی این سوالات خواهد بود،




منبع : mspu 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار