کد خبر: ۱۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 February 16
برند وایو از شرکت سونی اعلام کرده است که تا ماه آینده قرار است با رقبای بزرگ خود یعنی توشیبا و فوجیتسو ادغام شود تا به همراه یکدیگر یک غول بزرگ رایانه ای در ژاپن ایجاد کنند.

برند وایو از شرکت سونی اعلام کرده است که تا ماه آینده قرار است با رقبای بزرگ خود یعنی توشیبا و فوجیتسو ادغام شود تا به همراه یکدیگر یک غول بزرگ رایانه ای در ژاپن ایجاد کنند.

این در حالی است که اکنون مدت زمان زیادی از زمان برتری این تولید کنندگان در عرصه PC در بازار جهانی میگذرد و هر سه این شرکت ها سهم بزرگی از این بازار را طی سالیان اخیر به رقبای دیگر به ویژه برند های چینی باخته اند.

«هیدمی مو» مدیر ارشد اجرایی Japan Industrial Partners که اکنون کنترل برند وایو را در اختیار دارد، گفته است که انتظار میرود در ماه مارس با دو شرکت دیگر به توافق برسند. خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده است که شرکت وایو بیشترین سهم را در این غول رایانه ای در اختیار خواهد داشت.

در حالی که پیش از این ادغام هایی از این دست را در شرکت های مختلف فعال در حوزه تکنولوژی مشاهده کرده ایم، هیدمی مو در باره تفاوت های این ادغام میگوید: بازار PC در حال کوچک شدن است که به معنی آن است که کار کردن با هم برای بیشترین تحقیقات، و بهره گیری از میزان بالای تولید و کانال ها بازرایابی، ارزش و اعتبار بیشتری دارد.

این شرکت قرار است یک سوم از بازار ژاپن را در اختیار خود بگیرد که بازاری مورد تمرکز این شرکت بر اساس سخنان مو خواهد بود.

این اظهارات در حالی منتشر میشود که حدود دو هفته قبل برخی منابع تایوانی نیز به موضوع ادغام این سه شرکت اشاره کرده بودند. این ایده برای اولین بار از سوی برند Vaio که بخش لپتاپ سونی را شامل میشود و در سال 2015 مطرح شده بود. در آن زمان به نظر میرسید که شرکت Toshiba بنا به دلایلی از جمله کاهش شدید سهم بازار خود از این ایده استقبال کند. اکنون گفته میشود که شرکت Fujitsu نیز قرار است به این اتحاد ملحق شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار