کد خبر: ۱۸۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۳۰ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 21
در آخرین تغییر و تحولات درباره بازار تلفن های هوشمند در کشور، امروز رسما اعلام شد قرار نیست همه دستگاه های وارداتی از ارز دولتی استفاده کنند و این نوع ارز تنها به گوشی های ارزان قیمت اختصاص داده خواهد شد.
به گزارش آی تابناک : به گفته وزیر ارتباطات در یک مصاحبه رادیویی، ارز دولتی با هدف تثبیت بازار و تامین نیازهای کاربران تنها برای گوشی هایی که کمتر از 300 دلار قیمت دارند به وارد کنندگان اختصاص داده خواهد شد. به گفته وی وارد کنندگان برای واردات گوشی های گران قیمت تر از 300 دلار می توانند از ارز آزاد که در بازار ثانویه وجود دارد و نرخ آن به صورت شناور مشخص می شود استفاده کنند. در واقع سخنان وزیر ارتباطات به این معناست که تلفن های هوشمند با قیمت بالاتر از 300 دلار که طیف بسیار گسترده ای از دستگاه ها را اعم از میان رده، Sub premium و پرچم دار تشکیل می دهند با دلار آزاد که در حال حاضر نرخی در حدود 7500 تومان دارد وارد کشور خواهند شد و ارز دولتی تنها برای گوشی های رده ورودی اختصاص داده می شود.

در واقع به نظر می رسد سیاستی که در این بین در نظر گرفته شده آن است که افرادی با تمکن مالی مناسب مشکلی با خرید گوشی های نسبتا گران قیمت تر به صورت آزاد ندارند و در نتیجه می بایست قیمت آزاد آنها را پرداخت کنند. هر چند نمی توان چندان درباره این امر خوشبین بود زیرا گوشی های رده ورودی خریداران خاص خود را دارند که عموما افرادی در سنین بالاتر و کسانی که نیاز چندان زیادی به امکانات یک گوشی ندارند را شامل می شود و بسیاری از افراد جوان و یا گروهی که نیاز به امکانات بیشتری از یک تلفن هوشمند دارند حتی در صورت عدم تمایل به انجام هزینه زیاد گوشی های میان رده را انتخاب می کنند که حالا باید به قیمت سال گذشته گوشی های پرچم دار خریداری شوند. وزیر ارتباطات توضیحات تکمیلی بیشتری نیز درباره شرایط فعلی بازار تلفن همراه کشور ارائه کرد.  وی مشخص کردن نرخ نهایی ارز را عاملی مهم در زمینه تثبیت بازار موبایل دانست که با ایجاد بازار ثانویه ارز مشکل تامین نیاز بازار حل شده است.  به گفته او "برای تامین نیاز کوتاه مدت بازار بیش از 100 هزار گوشی تلفن همراه توقیف شده از واردکنندگان متخلف پس از طی مراحلی با دستور قضایی به بازار عرضه خواهد شد".  وی همچنین درباره وضعیت آینده نیز اعلام کرد "با شرایط کنونی کمبودی در بازار این محصولات وجود ندارد".




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار