کد خبر: ۱۷۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 14
اگر جام جهانی ۱۹۷۰ اولین دوره این تورنمنت بوده است که جهان با فناوری به نام پخش زنده آشنا شد، اکنون در سال ۲۰۱۸ نیز جهان بیش از پیش به فناوری‌های نوین عادت کرده و از هر مسیر و با هر ابزاری می‌توان این مسابقات را دنبال کرد.
به گزارش آی تابناک : جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه بزرگ‌ترین اتفاق ورزشی سال است که شاید بتوان آن را پر بیننده‌ترین تورنمنت ورزشی جهان خواند. میلیاردها نفر در سراسر جهان به صورت زنده و مستقیم به تماشای بازی‌های فوتبال در این قالب می‌پردازند. جهان یک ماه آینده را با فوتبال پیوند می‌خورد و پیگیری لحظه به لحظه وقایعی که در روسیه رخ می‌دهد موضوع مهم یک ماه آینده برای طرفداران فوتبال خواهد بود.

اگر جام جهانی ۱۹۷۰ اولین دوره این تورنمنت بوده است که جهان با فناوری به نام پخش زنده آشنا شد، اکنون در سال ۲۰۱۸ نیز جهان بیش از پیش به فناوری‌های نوین عادت کرده و از هر مسیر و با هر ابزاری می‌توان این مسابقات را دنبال کرد. در این مطلب به شاخص‌ترین ابزارها، اپلیکیشن‌ها و سرویس‌هایی می‌پردازیم که با استفاده از انها دنبال کردن جام‌جهانی از همیشه ساده تر خواهد بود.

گوگل در خدمت روسیه ۲۰۱۸
همزمان با آغاز جام جهانی ۲۰۱۸ گوگل اقدام به رونمایی از ابزارهایی خواهد کرد که با استفاده از آنها می‌توان در جریان کامل بازی‌های جام‌جهانی و حواشی آن قرار گرفت. سروس گوگل از بخش‌ها و اجزا مختلفی تشکیل شده است. از این رو دنبال کردن تورنمنتی مانند جام جهانی با استفاده از این ابزارهای متنوع می‌تواند کاربر را از دیگر نمونه‌ها و ابزارها بی‌نیاز کند.

گفته می‌شود همزمان با افتتاح جام‌جهانی اپلیکیشن جست‌وجوی گوگل امکانات ویژه‌ای را برای علاقه‌مندان به فوتبال ارائه خواهد کرد. کاربران می‌توانند با استفاده از این اپ در جریان تاریخ و زمان بازی‌ها و نتایج بازی‌های انجام شده قرار بگیرند. اما اگر به چیزی بیش از نتایج و ترکیب تیم‌ها نیاز دارید، اپ گوگل‌نیوز می‌تواند به عنوان گزینه اصلی مورد توجه قرار بگیرد. در این اپ کلیپ‌های بازی‌ها و ویدیوهای مرتبط به جام جهانی بارگذاری خواهد شد. دستیار صوتی گوگل نیز از دیگر ابزارهای این کمپانی برای پیگیری جام‌جهانی است. با استفاده از گوگل اسیستنت (چه روی گوشی و تبلت و چه به وسیله گوگل هوم) می‌توانید هر سوالی را از گوگل بپرسید.

پیگیری مجازی جام‌جهانی
فیفا اپلیکیشن رسمی خود را برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS به صورت رایگان عرضه کرده است. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید نتایج بازی‌ها را به صورت زنده دنبال کنید. همچنین می‌توانید با انتخاب تیم محبوب خود در جریان تمام اخبار و جزئیات قرار بگیرید. علاوه بر این، بخش جدول گروهی و وضعیت تیم‌ها در اخبار نیز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. اپلیکیشن رسمی فیفا برای جام‌جهانی روسیه آگهی بازرگانی نیز دارد که البته حین استفاده از اپ نمایش داده می‌شوند اما چندان آزاردهنده نیستند.

در کنار اپلیکیشن رسمی برخی رسانه های بین‌المللی در حوزه ورزش نیز اپلیکیشن‌های اختصاصی خود را به بازار عرضه کرده‌اند. یکی از این نمونه‌ها اپلیکیشن اندروید و iOS شبکه تلوزیونی ESPN است. ویژگی جذاب این اپ، هشدار آغاز بازی‌ها و هشدارهایی برای به ثمر رسیدن گل‌ها در جریان رقابت‌های جام جهانی فوتبال است.

اپلیکشن‌های دیگر معروفی نیز در فروشگاه گوگل و اپل قرار دارند که حاصل کار شرکت‌های خصوصی است اما برخی از این اپ‌ها به قدری مشهور شده‌اند که کاربران ترجیح می‌دهد به جای استفاده از اپ‌های رسمی از این نمونه‌ها استفاده کنند. در میان اپ‌هایی از این دست می‌توان به Sofa Soccer اشاره کرد. یکی از مهمترین ویژگی‌های این اپلیکیشن آن است که تنها به جام جهانی فوتبال محدود نیست و از آن مهمتری با استفاده از این اپ می‌توان به اطلاعات دیگر ورزش‌ها نیز دست پیدا کرد. این اپ از ساعت‌های هوشمند نیز پشتیبانی می‌کند و با استفاده از ان می‌توان اطمینان پیدا کرد که هیچ اتفاقی را از دست نخواهید داد.




منبع : تجارت نیوز 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار