کد خبر: ۱۶۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018 May 21
حالا که تجربه های تجاری واقعیت مجازی در نهایت عمومیت یافته و تائید و پذیرش گسترده ای دریافت کرده است، به نظر می رسد اکنون زمان مناسبی است تا حد و مرزهای مربوط به واقعیت افزوده را نیز کنار بزنیم.

به گزارش آی تابناک : اگرچه همه ما می دانیم که واقعیت افزوده یا همان AR مفهوم جدیدی نیست، اما این مفهوم هنوز تقریبا به آزمایشگاه ها، موارد استفاده تخصصی و تنها چند محصول سخت افزاری حرفه ای و نادر مانند هدست های HoloLens مایکروسافت و Magic Leap One محدود می شود.

به نظر می رسد این شرایط به زودی تغییر خواهد کرد، چرا که دست اندرکاران این صنعت ادعا می کنند که گوگل در حال کار بر روی یک هدست واقعیت افزوده است. تا آنجایی که شایعات نشان می دهند این دستگاه مستقل و مبتنی بر یک چیپ ست کوالکام خواهد بود. برخی از منابع به وجود سیستم روی چیپ QCS603 همراه با بعضی از قابلیت های قابل توجه آن اشاره کرده اند که از آن جمله می توان به رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل، ضبط فیلم 1080 پیکسلی با پوشش های سه بعدی و پشتیبانی از OpenGL ES 3.2 و Vulkan اشاره کرد.

گوگل هدست واقعیت افزوده می سازدگفته می شود که این دستگاه Google A65 نامیده خواهد شد و دو شرکت واقعیت افزوده آمریکایی با نام های کوانتا و متا گوگل را در ساخت این هدست مستقل کمک کرده است. شرکت متا در حال حاضر بر روی یک هدست تولید خودش با نام A66 کار می کند. به هر حال هنوز مشخص نیست که این دو هدست تا چه حدی با هم ارتباط دارند. صرف نظر از این، هنوز اطلاعات زیادی درباره A66 در دست نیست.
همان طور که قبلا نیز شاهد آن بودیم مشارکت گوگل در یک پروژه لزوما به معنای تضمین موفقیت آن نیست. چرا که ما پیش از این نیز شاهد پروژه بیش از حد بلند پروازانه Google Glass بودیم که به نوعی مرتبط با واقعیت افزوده بود. به هر حال، مشاهده رقابت های بیشتر و چند گزینه ارزشمند از هدست های واقعیت افزوده اتفاق فوق العاده ای خواهد بود. همچنین گفته می شود که مایکروسافت نیز در حال کار بر روی نسخه تجاری تر HoloLens است که احتمالا در سال آینده عرضه خواهد شد.






منبع : جی اس ام آرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار