کد خبر: ۱۵۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - 2018 February 17
حسین فلاح جوشقانی اظهار داشت: از امروز ٢٨ بهمن ماه تمامی گوشی های ال جی که خریداری می شوند باید فرآیند ثبت شناسه گوشی در شبکه را اجرایی کنند.
به گزارش آی تابناک : وی با بیان اینکه تا پایان سال تمامی برندهایی که وارد بازار گوشی می شوند تحت اجرای این طرح قرار می گیرند خاطرنشان کرد: پس از گوشی ال جی دو برند اصلی بازار که بیشترین سهم در بازار ایران را دارند مشمول رجیستری شده و گوشی های قاچاق این برندها در لیست سیاه قرار می گیرند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: برند آیفون ١٠ درصد و برند ال جی حدود ١٧ درصد بازار را در اختیار دارند و دو برند اصلی که به زودی مشمول طرح رجیستری خواهند شد سایر سهم بازار را به خود اختصاص داده اند.
وی با بیان اینکه هم اکنون رجیستری روی ٤ برند موجود در بازار شامل آیفون، موتورولا، بلک بری و گوگل پیکسل اجرا شده است، افزود: بیشترین تعداد گوشی هایی که در شبکه ثبت نشده مربوط به آیفون بود و بیش از ٣٠ هزار گوشی آیفون که از تاریخ اعلام شده در شبکه ثبت نشده بود، قطع شدند.
معاون وزیر ارتباطات گفت: هم اکنون حدود ٣ هزار  پیامک هشدار برای قطع رجیستری به دارندگان گوشی آیفون که در شبکه ثبت نشده ارسال شده است.
فلاح افزود: مشترکانی که نسبت به قطع گوشی خود و یا پیامکهای دریافتی در این زمینه شکایتی دارند می توانند با تماس با مرکز پاسخگویی رجیستری ٠٩٦٣٦٦ مشکل احتمالی خود را حل کنند.
رئیس رگولاتوری تاکید کرد: آمارها نشان می دهد که از میان تعداد گوشی هایی که در این بازه زمانی به دلیل عدم ثبت فرایند رجیستری قطع شده است حدود ٧٠ درصد ، گوشی هایی بوده اند که به صورت غیرقانونی وارد بازار شده اند و تنها حدود ٢٠ درصد ممکن است به دلیل رفع مشکلات، به شبکه بازگردد.




منبع : مهر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار