تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - 2017 October 27
توییتر به تازگی اعلام کرد که تبلیغاتی که به نوعی با انتخابات در ارتباط هستند را برچسب‌گذاری خواهد کرد و شخصی که پشت انتشار این تبلیغات قرار دارد را مشخص خواهد کرد.
به گزارش آی تابناک : شرکت‌های رسانه مجازی سیلیکون ولی و  تبلیغات سیاسی که روی وب‌سایت‌های این شرکت‌ها به نمایش درمی‌آید، به طور کلی از خواسته‌های قانونی که مقامات ایالات متحده روی تلویزیون، رادیو و سرویس‌های ماهواره‌ای اعمال می‌کنند، رها شده‌اند.

با این اوصاف، بعد از توییتر، فیس‌بوک و گوگل نیز اعلام کردند که عامل‌های روسیه و وابستگان آنها، تبلیغات را خریداری کرده‌اند و از اسم‌های جعلی روی سرویس‌های خود استفاده کرده‌اند تا پیام‌های تفرقه‌انداز خود را تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 منتشر کنند.
البته روسیه هواره دخالت در انتخابات آمریکا را تکذیب کرده و می‌کند.

فیس‌بوک با اشاره به تبلیغات مرتبط با روسیه، اعلام کرد که برای نخستین بار این امکان را برای تمامی افراد فراهم می‌کند که تبلیغات سیاسی موجود در فیس‌بوک را بدون توجه به هدفی که این تبلیغات داشته است، مشاهده کنند. تلاش فیس‎بوک و توییتر برای وضع قوانین این چنین، قانون‌گذاران را راضی نکرده است.

یکی از سناتورهای آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این اقدامات توییتر نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای به روزرسانی قوانین ما باشد.» یکی از اعضای دیگر هم درخواست کرد که افشای اطلاعات برای توییتر، اجباری شود. توییتر نیز در ادامه تلاش‌های خود در جهت راضی کردن قانون‌گذاران اعلام کرد که اصلاحات خود را نخست در ایالات متحده و سپس در تمام جهان اعمال خواهد کرد.
 
رویکرد جدید در مورد تبلیغات، در قسمت فید توییتر افراد قابل مشاهده خواهد بود و تبلیغات انتخاباتی و سیاسی با علامت «انتشار به وسیله حساب سیاسی» منتشر خواهد شد. قرار است برای افراد و تبلیغ‌کنندگان انتخاباتی که از سیاست‌های توییتر تخطی کند، جرایم سنگین‌تری وضع گردد.






منبع : ایتنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار