کد خبر: ۱۲۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - 2017 October 18
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری گفت: بسیاری از کسانی که استارت‌آپ‌های موفق داشته‌اند جزو افرادی هستند که از خارج از کشور بازگشته‌اند.
به گزارش آی تابناک : سورنا ستاری در نخستین نشست شورای سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان اظهار کرد: با توجه به رشد چشمگیر شرکت‌های دانش‌بنیان ما باید زیرساخت‌های لازم را در بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری و قیمت‌گذاری در این حوزه فراهم کنیم.

وی گفت: قیمت‌گذاری در حوزه تامین مالی کار بسیار سنگینی است که باید با فراهم کردن بسترها و زیرساخت‌های لازم این مشکل حل شود زیرا در حوزه دانش‌بنیان فرهنگ‌سازی بسیار خوبی اتفاق افتاده و شرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل‌شده‌اند اما با مشکل سرمایه‌گذاری مواجه هستند.

ستاری خاطرنشان کرد: نهادها و موسسات اعتبار سنجی در صورت ایجاد می‌توانند به قیمت‌گذاری و اعتبار سنجی دقیق و مناسب ایده‌ها و طرح‌های دانش‌بنیان کمک کنند زیرا در حال حاضر ما هنوز مقیاس دقیق و مناسبی برای ارزش‌گذاری طرح‌ها و ایده‌های دانش‌بنیان نداریم.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری به رشد پرسرعت استارت‌آپ‌ها  در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه استارت‌آپ‌ها به سرعت در حال رشد و بالا رفتن هستند به دلیل نبود سرمایه‌گذار مناسب آن‌ها را با مشکلاتی مواجه کرده است و هنوز اکوسیستم و زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی در کشور ما  به‌طور کامل شکل نگرفته است و هنوز نواقصی دارد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان در ادامه از بازگشت بسیاری از نخبگان به کشور برای ایجاد استارت آپ‌ها یاد کرد و گفت: بسیاری از کسانی که استارت‌آپ‌های موفق داشته‌اند جزو افرادی هستند که از خارج از کشور بازگشته و در آنجا حقوق و مزایای خوبی داشته‌اند اما پس از بازگشت به ایجاد استارت‌آپ‌های موفق و فوق‌العاده در کشور دست یافته‌اند.

ستاری همچنین در ادامه این نشست به ایجاد زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی توسط بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: برخی از کسانی که شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده‌اند هنوز با کسب‌وکارهای سنتی و قدیمی درگیر هستند ولی برخی از آن‌ها درست برعکس ایده‌ها و طرح‌های بسیار موفق و عالی ارائه می‌کنند و به‌طور کلی سیستم کسب‌وکار سنتی را تغییر می‌دهند که تپ سی و الو پیک از نمونه‌های موفق این نوع کسب‌وکارها است.

وی با اشاره به این موضوع که با توجه به مشکلات موجود در حوزه کسب‌وکار دانش‌بنیان گفت: ما بالاخره موفق خواهیم شد و همین اتفاقات در حوزه بانکداری هم خواهد افتاد به‌طور مثال طرح آسان پرداخت یکی از همین موارد بوده است.

ستاری تاکید کرد: ما باید سازمان‌های مختلف را در حوزه سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان درگیر  و ورود بخش خصوصی به این حوزه را داشته باشیم و از وام و مواردی از این قبیل فاصله بگیریم تا با افکار جدید در حوزه سرمایه‌گذاری مشکل استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان را حل کنیم.





منبع : معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار