کد خبر: ۱۰۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۱ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 10
در جلسه اخیر کمیسیون تخصصی بورس و اوراق بهادار بیانیه ماموریت شماره ۱۰- k مایکروسافت با موضوع ماموریت،اهداف و استراتژی های آتی شرکت منتشر شد که در آن هیچ اثری از تلفن و یا گوشی های هوشمند و آینده آنها دیده نمی شود.در این بیانیه سمت سوی آتی شرکت هوش مصنوعی، محاسبات ابری و آژور قلمداد شده و امور مربوط به گوشی های هوشمند در بهترین حالت ممکن! در یک بخش جزئی با عنوان “سایر موارد” طبقه بندی شده که متاسفانه باید گفت در این بخش هم کاملاً نادیده گرفته شده است.
به گزارش آی تابناک : پاراگراف اول این بیانیه بدین شرح است:

مایکروسافت شرکتی است فعال در زمینه فن آوری که ماموریت آن توانمند سازی افراد و سازمانها برای تحقق هرچه بیشتر اهدافشان است. ما در تلاش برای خلق فرصت رشد و بالندگی همگان در سراسر جهان هستیم. استراتژی ما تولید و ارائه بهترین پلتفرم ها و سودمند ترین خدمات بر مبنای هوش مصنوعی (AI) خواهد بود.
حال بیایید بیانیه سال ۲۰۱۶ شرکت را مرور کنیم :

مایکروسافت شرکتی است فعال در زمینه فن آوری که ماموریت آن توانمند سازی افراد و سازمانها برای تحقق هرچه بیشتر اهدافشان است. استراتژی ما تولید و ارائه بهترین پلتفرم ها و سودمند ترین خدمات برای گوشی های هوشمند و دنیای ابری خواهد بود.
به عبارتی که در بیانیه فوق برجسته شده دقت نمایید. آیا تصورتان این است که مایکروسافت در خصوص اهداف و ماموریت های خود دچار ابهام و سردرگمی شده است؟  پس اجازه دهید برای روشن تر شدن موضوع بخش دیگری از بیانیه سال ۲۰۱۶ قرائت شود :

محصولات ما شامل سیستم های عامل، نرم افزارهای تحت شبکه، نرم افزارهای تجاری، ابزارهای مدیرت شبکه و رایانه ها، ابزارهای توسعه نرم افزارها، بازی های ویدئویی، آموزش توسعه دهندگان سیستم های رایانه ای هستند. ما همچنین محصولاتی نظیر رایانه های شخصی، تبلت، کنسولهای بازی، گوشی های هوشمند و سایر محصولات هوشمند و متعلقات مرتبط به آنها را طراحی کرده و به بازار عرضه می کنیم که به صورت یکپارچه از خدمات ابری ما استفاده خواهند کرد.
عجله نکنید، بیایید ببینیم که عبارت فوق در بیانیه اخیر به چه شکلی عنوان شده است:

[…..] ما همچنین محصولاتی نظیر رایانه های شخصی، تبلت، کنسولهای بازی و سایر محصولات هوشمند و متعلقات مرتبط با آنها را طراحی کرده و به بازار عرضه می کنیم که به صورت یکپارچه از خدمات ابری ما استفاده خواهند کرد.
بله، حق با شماست هیچ اثری از عبارت گوشی های هوشمند در آن دیده نمی شود. شاید سازندگانی نظیر آلکاتل و اچ پی با بارقه هایی از امید  مسیر ساخت گوشی های ویندوزی را ادامه دهند اما آیا برای سرمایه گذاران این حوزه و کسانی که گوشی های ویندوزی در قلبشان جای داشته روحیه ای برای ادامه مسیر باقی می ماند؟

در بخشی از بیانیه جدید مایکروسافت روندی که تا کنون در بخش گوشی های هوشمند طی کرده را بدین شکل بازگو می کند:

در جولای سال ۲۰۱۵ ما برنامه خود را برای ورود به  عرصه تجارت گوشی های هوشمند اعلام کردیم.در مه ۲۰۱۶ برنامه ساده سازی هر چه بیشتر بخش گوشی های هوشنمدمان  را ارائه کردیم که نهایتاً منجر شد به فروش کامل بخش تولید گوشی های هوشمند در نوامبر همان سال.
با نهایت تاسف باید گفت جمله  آخر یعنی  تیر خلاص به آینده گوشی های ویندوزی مایکروسافت.





منبع : POCKETNOW
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار