کد خبر: ۱۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 09
گوگل مهندس ارشد نرم افزار خود را که چند روز پیش در نامه ای 10 صفحه ای سیاست استخدام های این شرکت را زیر سوال برده بود، اخراج کرد. James Damore در نامه خود، مدیران گوگل را محکوم کرده که در جهت تنوع جنسیتی در این شرکت اقدام می کنند. او ادعا میکند که مردان از لحاظ بیولوژیکی در زمینه تکنولوژی، مناسب ترند. او به بلومبرگ دلیل اخراج خود توسط گوگل را "حفظ کلیشه های جنسیتی" نامیده است.
به گزارش آی تابناک : نام Damore اولین بار در مجله مادربورو منتشر شد و پس از آنکه متن کامل نوشته های او در وبسایت Gizmodo به نمایش گذاشته شد، جنجال های فراوانی به پا کرد. دمور اینگونه استدلال کرده بود که تفاوت های بیولوژیکی مردان و زنان علت اصلی شکاف جنسیتی در گوگل و به طور صنعت تکنولوژی است. او همچین معتقد است که تلاش برای از بین بردن این شکاف باعث غفلت از تنوع ایده لوژیک شده است.

پاسخ اولیه گوگل به این نامه ملایم بود. دنیل براون، معاون ارشد بخش اپلیکیشن گفت: دیدگاه دمو چیزی نیست که مورد حمایت، ترویج یا تشویق من یا شرکت شود. با این حال براون اظهار داشت که گوگل در برابر دیدگاه های مخالف خود، صبور است. "بخشی از یک محیط باز و همه جانبه به معنی تقویت فرهنگی است که در آن افراد با دیدگاه های متفاوت از جمله دیدگاه مختلف سیاسی، احساس امنیت کنند و نظرات خود را به اشتراک بگذارند." با وجود صحبت های براون، واکنش ها علیه دمور شدیدتر شد و نام دمور در توئیتر و دیگر شبکه های اجتماعی بر سر زبان ها افتاد. این موضوع باعث شد تا بلاخره ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل نسبت به اتفاقات افتاده واکنش نشان دهد و ایمیل تحت عنوان "حرف های ما اهمیت دارند" خطاب به کارمندان گوگل منتشر کند. او رفتار دمور را نقض کننده قوانین شرکت اعلام کرده و گفته دمور با استفاده از کلیشه های جنسیتی در محل، ادعا میکند که گروهی از همکاران ما دارای ویژگی هستند که باعث می شود از لحاظ بیولوژیکی کاری که انجام میدهند، مناسب نباشد. این قابل قبول نیست.

در حالیکه پیچای حرفی از اخراج اون به میان نیاورده است، دمور به بلومبرگ توضیح داده که سرپیچی از دستورالعمل و توجه ناخواسته ای که ایجاد کرده است، می تواند دلیل اخراج او باشد. اخراج او مسلماً جنجال های دیگری در پی خواهد داشت. جمعیتی ذر فضای مجازی به حمایت دمور برخواسته اند و او را در حد یک قهرمان برای شفاف سازی دیدگاه های خود، بالا برده اند.





منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار