تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۲۸ تير ۱۳۹۵ - 2016 July 18

چه تلفن‌هایی شامل طرح رجیستری می‌شوند؟

سوالات زیادی پیرامون طرح رجیستری در ذهن کاربران شکل گرفته است. بسیاری نگران این موضوع هستند که آیا گوشی فعلی‌شان شامل این پروژه خواهد شد یا خیر؟

متاسفانه و متاسفانه و متاسفانه این طرح احتمالا از 1 مرداد اجرایی خواهد شد در حالی‌که ابهامات بی‌شماری در خصوص این پروژه وجود دارد. در روزهای گذشته بیش از 100 ایمیل از کاربران با مضامینی همانند درخواست کمک٬ جان مادرت کمکم کن٬ تروخدا این ایمیلو باز کن و… دریافت کرده‌ایم که همه‌ی این ایمیل‌ها به یک موضوع اشاره می‌کردند: من یک موبایل خریده‌ام در فلان تاریخ. آقای کمانی با اجرای طرح من چه خاکی توی سرم بریزم؟

دوستان گل و عزیز بنده نیازی به انجام کاری نیست. اصلا هدف این طرح تلفن‌های نو و جدید است. فکر کنید که متولیان طرح بخواهند تلفن‌همراه 80 میلیون ایرانی را که قبلا خریداری شده است را رجیستر کنند.

1- این کار غیر ممکن است

2- اجرای آن سخت و دشوار خواهد بود و هزینه‌ی زیادی بر گردن دولت خواهد گذاشت.

3- اختلال در شبکه به دلیل رجیستر نبودن تلفن‌ها زندگی مردم را فلج خواهد کرد.

پس در نتیجه هر تلفنی که تا قبل از اجرای طرح  با یک سیم‌کارت روشن شده باشد و حتی یک تماس کوچک و یا یک پیامک از طریق آن ارسال شده باشد با هیچ‌گونه مشکلی (تاکید می‌کنم کوچکترین مشکلی) روبرو نخواهد شد.

Sony Xperia XA Review (91)

تنها و تنها فقط تلفن‌های هوشمندی که تا 1 مرداد سیم‌کارت ایرانی در آن قرار گرفته نشده باشد و یک نشانه از فعالیت آن در شبکه‌ی GSM مشاهده نشده باشد شامل این طرح خواهند شد. از برخی منابع شنیده‌ایم که برخی مغازه داران تلفن‌های خود را با سیم‌کارت فعال کرده‌اند و به جعبه بازگردانده‌اند. این‌که شما دوست داشته‌ باشید تلفن غیر نو بخرید به خودتان بستگی دارد اما مراقب این موضوع باشید. سودجویان در کمین هستند. برخی از مغازه داران بنرهایی با عنوان رجیستر کردن تلفن‌‌های قدیمی بر سر در مغازه نصب کرده‌اند. در دام این کلاهبردان گرفتار نشوید.

ترنجی
ارسال نظر
Array
جدیدترین اخبار