تاریخ انتشار: ۱۷:۰۹ - ۱۹ تير ۱۳۹۵ - 2016 July 09

چشم‌انداز 2020 اتحادیه اروپا برای امنیت سایبری

اتحادیه اروپا دستورالعمل امنیت سایبری و تقویت رقابت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری امنیت سایبری و حریم خصوصی را منتشر کرد.
اتحادیه اروپا چند سال پیش برنامه‌ای را توسعه داد که شامل طرحی برای ایجاد امنیت سایبری بهتر در اروپا و به‌کارگیری نوآوری‌های بیشتر و رقابتی‌تر برای اعضای این اتحادیه است. این طرح شامل چندین طرح ابتکاری است که می‌توان آن را در مقررات حفظ حریم خصوصی و محافظت از داده‌های شهروندان خلاصه کرد. عمدتاً این قوانین برای افزایش شفافیت اطلاعاتی و حقوق ناشناس بودن موقعیت افراد و ردیابی آن‌ها تدوین شده و در راستای افق 2020 اتحادیه اروپا برای ایجاد مکانیزم همکاری در حریم خصوصی افراد طراحی‌شده است. در این افق به همکاری کشورهای عضو برای سرمایه‌گذاری و همکاری در زمینه امنیت سایبری که امنیت اطلاعات و شبکه (NIS) نام گرفته، اشاره شده است.

این طرح در مجموع به دنبال راه‌اندازی بازار واحد دیجیتال (DSP) است تا سنگ بنای تجارت آزاد را برای اتحادیه اروپا و اعضای آن فراهم کند. اعلام استفاده از قانون مشارکت بخش خصوصی در امنیت سایبری و حریم خصوصی، در نقشه راه دسامبر 2015 و ژوئن 2016 آغاز شد. این طرح در راستای تبدیل شدن اینترنت به بخشی از اقتصاد و عنصر ضروری مدیریت عمومی تدوین شده است. تصمیم ایجاد قراردادی برای همکاری بخش خصوصی در حریم خصوصی (PPPs) کلیدی است برای ایجاد یک سازوکار پیوسته در سراسر اتحادیه اروپا برای افزایش عرضه خدمات دیجیتالی امن‌تر در بازار اتحادیه اروپا.

افق 2020 همچنین یک چارچوب برنامه‌ریزی است برای تحقیقات و نوآوری که فراهم آورنده بستری برای همکاری‌های بخش خصوصی در تأمین حریم خصوصی است. افق 2020 همچنین برنامه‌ریزی شده تا از سه اولویت خلاقیت باز، دانش باز و جهانی بودن، حمایت کند. نوآوری باز به معنای تشویق سرمایه‌گذاری روی نتایج تحقیقات اروپایی در زمینه نوآوری است. علم باز نیز شامل حرکت روبه‌جلو برای دسترسی بازتر به نتایج تحقیقات و داده‌های اساسی است.

بازار تجارت اروپا با ارزش 16 تا 17 تریلیون دلار بزرگ‌ترین بازار تجاری دنیا است و بزرگ‌تر از بازار آمریکا با ارزش 14 تریلیون دلار و بازار چین با 10 تریلیون دلار است. بازار اروپا متشکل از 28 کشور و 500 میلیون نفر است که با کار بر روی اصول بنیادین ایجاد جنبش آزادی کشورهای عضو، به عنوان یک بلوک واحد زندگی کنند. ابتکار راه‌اندازی یک بازار تجارت باز به اعضا اجازه می‌دهد تا به عنوان یک «کل خلاق» عمل کنند. رشد روزافزون تهدیدات سایبری و ضرورت مدیریت این تهدیدات، کلید دیگری است که بازار امنیت سایبری را بسیار پررونق‌تر از قبل می‌کند. بازاری که تا سال 2018 به ارزش 120 میلیارد دلار خواهد رسید.

سایبربان
ارسال نظر
Array
جدیدترین اخبار