کد خبر: ۴۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۱۴ تير ۱۳۹۵ - 2016 July 04

نرم افزار پیام رسان LINE به قابلیت رمزگذاری پیش فرض End-to-End مجهز شد

نرم افزار پیام رسان لاین که در حال حاضر یکی از پیام رسان های محبوب به حساب می آید از چند روز گذشته قابلیت رمزگذاری پیام ها به شکل End-to-End را فعال کرده است و از همه کاربران خود خواسته تا با بروزرسانی این نرم افزار این قابلیت را فعال کنند.

نرم افزار پیام رسان لاین که در حال حاضر یکی از پیام رسان های محبوب به حساب می آید از چند روز گذشته قابلیت رمزگذاری پیام ها به شکل End-to-End را فعال کرده است و از همه کاربران خود خواسته تا با بروزرسانی این نرم افزار این قابلیت را فعال کنند.

نرم افزار پیام رسان LINE به قابلیت رمزگذاری پیش فرض End-to-End مجهز شد


به گزارش «تابناک» شرکت ژاپنی لاین در یک پست وبلاگی در همین خصوص نوشته است: به عنوان بخشی از تعهد همیشگی ما به حفظ حریم خصوصی و صیانت از اطلاعات کاربران مفتخر هستیم اعلام کنیم که از ابتدای ماه جولای نرم افزار لاین قابلیت Letter Sealing (رمزگذاری End-to-End) را به عنوان یک قابلیت پیش فرض فعال سازی کرده است.

قابلیت Letter Sealing اکنون برای همه کاربران نرم افزار پیام رسان لاین فعال است و کاربرانی که در حال حاضر از قابلیت Hidden Chat استفاده میکنند میتوانند بدون استفاده از اتاق های گفتگوی چت مخفی، از همان میزان امنیت و رمزگذاری در حالت چت های عادی نیز برخوردار باشند.

البته نرم افزار لاین تقریبا در حوزه رمزگذاری پیام ها بسیار عقب تر از نرم افزارهایی مانند واتس اپ قرار دارد که از مدتها پیش این قابلیت رمزگذاری را به شکل پیش فرض مورد استفاده قرار میداده اند.

نرم افزار لاین برای اولین بار در سال 2011 راه اندازی شد و در عرض مدت 18 ماه توانست به رقم 100 میلیون کاربر فعال دسترسی پیدا کند. تا ماه فوریه سال 2015 رقم کاربران فعال این پیام رسان به عدد 600 میلیون نفر رسیده است.


ارسال نظر
Array
جدیدترین اخبار