تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - 2016 June 19

تمهیدات امنیت سایبری اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا قصد دارد تا چند سال آینده، مبالغ بیشتری را در حوزه امنیت سایبری صرف کند و قوانینی را در این راستا، اجرا کند.
اتحادیه‌ی اروپا و خصوصاً کشورهای نروژ و سوییس، سابقه‌ی موفقیت‌آمیزی در اجرای تمهیدات قانونی در حوزه‌های امنیت و جرائم سایبری دارد. شرکت تحقیقاتی «ABI Research» پیش‌بینی کرده است این اتحادیه تا سال 2021، مبلغ 35 میلیارد دلار در امنیت سایبر، سرمایه‌گذاری خواهد کرد.


به‌تازگی نیز مدیریت امنیت اطلاعات و شبکه‌ی اتحادیه‌ی اروپا از کاروَرهای زیرساخت‌های حیاتی کشورهای عضو، خواست تا بودجه‌ای را برای امنیت سایبر این زیرساخت‌ها، اختصاص دهند.


بر اساس گزارش شرکت مزبور؛ بیشترین میزان سرمایه‌گذاری در امنیت سایبر در اتحادیه اروپا، متعلق به انگلیس و آماده‌ترین عضو این اتحادیه در برابر حملات سایبری، نروژ است.


همچنین گزارش یادشده بر این نکته تأکید دارد که میزان امنیت استفاده از فناوری عملیاتی (Operational Technology) که شامل بیمه‌های سایبری و بازارهای حسابرسی سایبری می‌شوند، در سال‌های بعد افزایش خواهد یافت.


نکته‌ی دیگر این گزارش، خطر حملات سایبری است که از سوی گروه‌های تروریستی، صورت می‌گیرد و امکان دارد در آینده، بیمارستان‌ها، شبکه‌های برق، حمل‌ونقل عمومی و تأسیسات آب را هدف قرار دهند.

سایبربان
ارسال نظر
Array
جدیدترین اخبار