کد خبر: ۳۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - 2016 May 21

Duo؛ پیام‌رسان ویدئویی گوگل

شرکت گوگل در زمان برگزاری اجلاس گوگل آی/او از یک برنامه‌ی تماس صوتی و تصویری جدید با قابلیت مشاهده‌ی محیط مخاطب قبل از برقراری تماس رونمایی کرد.
شرکت گوگل در زمان برگزاری اجلاس «گوگل آی/ او 2016» (Google I/O 2016) در کنار معرفی  پیام‌رسان الو (Allo) از یک پیام‌رسان تماس تصویری یک‌به‌یک با نام دیو (Duo) رونمایی کرد.

دیو یک برنامه‌ی تماس تصویری رمزنگاری شده برای اندروید و iOS با عملکردی بسیار سریع است. سازندگان این برنامه با کمک وب آر. تی. سی (WebRTC) پروتکل جدیدی را برای برقراری ارتباطات رمزنگاری شده ایجاد کرده‌اند. این پروتکل تصاویر را تنها به دو کاربر انتهایی و اصلی نشان می‌دهد و اگر شخصی در این میان قرار بگیرد تنها با یک صفحه‌ی خالی روبه‌رو خواهد شد. یکی از قابلیت‌های این برنامه که می‌تواند باعث محبوبیت آن شود، امکان برقراری تماس‌های صوتی و تصویری حتی در شبکه‌هایی با سرعت بسیار پایین و ناپایدار است.

گوگل ادعا می‌کند ویژگی‌های برنامه‌ی مذکور ارتباط صوتی و تصویری با کیفیت‌تری را با روشی ساده‌تر برای کاربران فراهم می‌کند. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این برنامه امکان مشاهده‌ی مخاطب و محیط پیرامون وی قبل از پاسخ است. این ویژگی باعث می‌شود کاربر چند لحظه قبل از پاسخ به تماس، بتواند با مشاهده و محیطی که مخاطب در آن قرار دارد، خود را برای برقراری یک تماس و پاسخگویی بهتر به وی آماده کند. این ویژگی ناک ناک (Knock Knock) نام دارد. از ویژگی‌های دیگر برنامه‌ی دیو می‌توان به برقراری تماس صوتی و تصویری باکیفیت اچ. دی اشاره کرد.

به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد از دیو به‌عنوان رقیبی برای پیام‌رسان اپل استفاده کند. زمان عرضه‌ی این برنامه تابستان 2016 اعلام شد.

منبع: سایبربان
ارسال نظر
Array
جدیدترین اخبار