مدیرعامل شیپور تاکید میکند که با قابلیت خرید امن، موضوع «خرید شیرین» که از اهداف همیشگی آنها بوده پررنگ تر خواهد شد چرا که در این فرایند، تمام مسیر یک خرید اینترنتی با امنیت تمام برای خریداران صورت خواهد پذیرفت. او در همین رابطه به دیجیاتو گفت:
«ما قبل از رقبا و نزدیک به دو سال است که بخش فروشگاه ها را به شیپور اضافه کردهایم. در این بخش هم اکنون بیش از ۳ هزار فروشگاه فعالیت میکنند که مرور زمان نشان داده میتوانند فروشگاه های معتمدی باشند. در طرح خرید امن، کاربران میتوانند کالای نو و دست دوم را از این فروشندگان برگزیده خریداری کرده و آن را درب منزل خود تحویل بگیرند و هزینه آن را نیز به طور امانت به شیپور بدهند؛ زمانی که خریدار کالا را دریافت کرد و از سالم بودن و با کیفیت بودن آن اطمینان یافت، پول به فروشنده داده میشود.»
اربابیان میگوید این مساله گارانتی وجه مشتری را در پی خواهد داشت و مشتری میتواند از اینکه کالای سالم دریافت می کند، اطمینان حاصل کند. به گفته اربابیان تمام فرایند ارسال کالاها چه در مسیر درون شهری و چه در مسیر سراسری با یک همکاری از سوی الوپیک صورت گرفته است: «ناوگان الوپیک مرسولات داخل شهری را به دست مشتریان میرسانند و با سرویس الوپست این پلتفرم، امکان ارسال سراسری نیز فراهم شده است. تیم شیپور میتواند کالاها را به طور آنلاین رصد کرده و از سالم بودن معامله یک آگاهی صد درصدی پیدا کنند.»
به گفته مدیرعامل شیپور، طرح آنها برای اولین بار است که در سراسر کشور برگزار می شود چرا که تفاوتهای اساسی از منظر امنیت و سالم بودن معامله و نظارت روی آن وجود دارد که پیش از این در هیچ پلتفرمی دیده نشده است.
او تاکید دارد که راه اندازی این سرویس میتواند به خرید کاربران کمک شایانی انجام دهد: «این قابلیت میتواند تحولی در بازار نیازمندی ها محسوب شود و خرید و فروش را برای کاربران شیپور تسهیل کند. بر اساس چنین تحولی شیپور تلاش می کند تا امنیت معامله با امکان دریافت در سریع ترین زمان ممکن را برای کاربران گارانتی کند.»
به گفته اربابیان در قابلیت جدید شیپور، همه کسب و کارها میتوانند پس از احراز هویت با راهاندازی فروشگاه آنلاین خود ضمن معرفی خدمات و محصولاتشان به میلیونها کاربر، از ویژگی خرید امن نیز بهرهمند شده و در سریعترین زمان ممکن محصول خود را به دست خریدار در سراسر ایران برسانند.