در سال 2018 بود که اپل در مورد مشکلات iOS 10.2.1 که منجر به گلوگاه شدن راندمان گوشیهای این شرکت میشد متهم شد. با بررسیهای انجام شده مشخص شده بود که باتریهای آیفون راندمان 100 درصدی ندارند یا لازم است باتری آنها تعویض شود. در غیر این صورت مشکلات متعدد مانند افت عملکرد دستگاه و خاموش شدنهای ناگهانی برای کاربران این گوشیهای هوشمند پیش میآمد. در واقع این اتفاقات با انتشار آپدیت 10.2.1 سیستم عامل iOS شرکت اپل آغاز شد در حالی که کمپانی هیچ یک از مشکلات را با کاربران در جریان نگذاشت. با این کار موجی منفی در بسیاری از کشورها علیه اپل راه افتاد و اقدامات قانونی متعددی نیز علیه کمپانی شکل گرفت. اپل به کاهش عمدی سرعت دستگاههای خود متهم شده بود و این کار را بدون اطلاع مشتریان خود انجام داده بود.
کوپرتینوییها که وضعیت را نامناسب ارزیابی کردند، با یک نامه عذرخواهی و پیشنهاد تعویض باتری آیفونها با تخفیف و قیمت 29 دلار در مدت زمان محدود سعی کردند دل کاربران را به دست آورند. همچنین کمپانی یک بروزرسانی دیگر برای iOS به منظور نظارت بر سلامت باتری منتشر کرد. در iOS 11.3 امکان مدیریت باتری پیشرفت کرد و آیفونهای 8 به بعد تاثیر کمتری از کاهش توان باتری دستگاه خود شاهد بودند. اپل در همان سال 2018 توسط به پرداخت جریمه 10 میلیون یورویی کمیسیون رقابت ایتالیا محکوم شد اما بلافاصله درخواست تجدید نظر کرد. اما در پرونده تجدید نظر و در تاریخ 29 می 2020، درخواست اپل رد شد تا جریمه 10 میلیون یورویی اپل قطعی شود. پیش از این و در مارس امسال، اپل در امریکا، پرداخت 500 میلیون دلار در پروندهای با موضوع مشابه را قبول کرد.
منبع : سخت افزار