در یک ماه گذشته که اشکالات زیادی در اینترنت کشور به واسطه شیوع ویروس کرونا و رشد مصرف سرانه اینترنت در مردم به وجود آمده بود، ۶۲ درصد شکایات به نتیجه رسیده است.
به طور دقیق ۱۱ هزار و ۷۸۸ شکایت پیرامون مشکلات اینترنت (اعم از سرعت و کیفیت و مسائلی از این قبیل) به شامانه ۱۹۵ احراز شده که ۷ هزار و ۷۸۸ مورد از آنها (معادل ۶۶ درصد) حل و فصل شده است.
در حوزه خدمات تلفن همراه (آنتندهی و غیره) نیز شکایات همچنان ادامه دارد و طی یک ماه پیش ۳ هزار و ۹۸۳ شکایت پیرامون این سرویسها توسط مردم صورت گرفته است. از این تعداد شکایات، ۲ هزار و ۶۲۷ مورد (معادل تقریبا ۶۶ درصد) به سرانجام رسیدهاند.
کاربران در زمینه تلفن ثابت نیز مشکلات زیادی داشتهاند و بیش از ۳ هزار شکایت در این سامانه ثبت کردهاند که ۵۸ درصد آنها (به طور دقیق ۱۷۵۲ مورد) پاسخ داده شده است.
ایام شیوع کرونا مصادف با فعالیت مضاعف شرکت ملی پست بوده و این فعالیت همچنان با ادامه این شرایط ادامه دارد. در ماه گذشته مردم از خدمات پستی نیز شکایاتی داشتهاند و ۵۳۴ مورد اعتراض ثبت کردهاند که ۲۸۷ مورد (معادل ۵۲ درصد) حل و فصل شده است.
شکایت پیرامون موضوع ارزش افزوده نسبت به ماههای گذشته کاهش چشمگیری پیدا کرده و در ماه گذشته تنها ۴۴ شکایت ثبت شده که ۳۴ مورد (معادل ۷۷ درصد) از آنها خاتمه یافته است.
شکایت در زمینه تششعات نیز در ماههای جاری کاهش چشمگیری پیدا کرده و در ماه گذشته ۹۱ مورد شکایت انجام شده که البته رسیدگی به آنها چندان جالب نبوده است چرا که تنها ۱۱ مورد (معادل ۱۲ درصد) پاسخ داده شدهاند.
شکایت از دفاتر پیشخوان نیز در ماه گذشته به تعداد قابل توجهی رسیده و این موضوع با توجه به شیوع ویروس کرونا و قرنطینه خانگی مردم، جالب به نظر میرسد. نکته منفی این بخش اما به رسیدگی نادرست دفاتر پیشخوان به شکایتهای مردمی برمیگردد چرا که از بین ۱ و ۱۴۷ شکایت صورت گرفته، تنها ۴۰۸ مورد (معادل ۳۵ درصد) شفافسازی شدهاند.
سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ بهمنظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایتهای مردمی در حوزههای مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان آغاز به کار کرده است. کاربران سرویسهای ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی میتوانند با مراجعه به سایت https://195.cra.ir یا تماس با تلفن گویای ۱۹۵ شکایتهای خود را از سرویسهای مختلف حوزه ICT ثبت و پیگیری کنند.
کاربران در مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مبتنیبر مکاننمای جغرافیایی، ابتدا باید محل شکایت خود را در منوی جستوجو انتخاب و روی نقشه بهصورت دقیق مشخص کنند و در مرحله بعدی اطلاعات شکایت شامل سرویس، نام اپراتور، نوع و موضوع شکایت را وارد کرده و با انتخاب دکمه مرحله بعد وارد منوی اطلاعات تماس شوند.
در این مرحله پس از ورود اطلاعات تماس و متن شکایت، گزینه ثبت را انتخاب کنند. پس از ثبت شکایت کاربر، کد رهگیری شکایت روی صفحه نمایش داده شده و همزمان به شماره تلفن همراه درجشده در اطلاعات تماس ارسال میشود.
راستی شما در این روزها با کدام خدمات وزارت ارتباطات به مشکل خوردهاید؟ آن را با ما در میان بگذارید.
منبع : دیجیاتو