انویدیا به هدف به چالش کشیدن محدودیتها و به مناسب چهل سالگی Pac-Man، یک شبکه هوش مصنوعی را به تماشای 50,000 مرحله از این بازی نشانده است. با این حال هدف انویدیا آموزش این شبکه هوش مصنوعی و تبدیل کردن آن به یک Pac-Man باز حرفهای نبوده است.
در عوض انویدیا به این شبکه هوش مصنوعی یاد داد یک نسخه کاملاً قابل بازی کردن از Pac-Man را طی تنها چند روز خلق کند. جالب اینکه برای این کار حتی یک خط از کُد منبع بازی Pac-Man در اختیار آن قرار نگرفته است. در نهایت هوش مصنوعی قادر شد نه تنها ظاهر گرافیکی بازی را شبیه سازی کند، بلکه به مکانیزم ها و رفتارهای آن به گونهای پی ببرد که به طور کامل آن را شبیه سازی کند.
البته نتیجه نهایی به همان خوبی نسخه واقعی Pac-Man نیست و انتظار نمیرود هوش مصنوعی به این زودیها قادر به بازتولید بازیهایی چون Witcher 3 یا Skyrim باشد، با این حال به وضوح تواناییهایی فناوری هوش مصنوعی را به رخ میکشد.
انویدیا میگوید برای اولین بار در دنیا آنها از فناوری هوش مصنوعی برای بازتولید یک بازی بهره گرفتهاند و هدف از این پروژه، پی بردن به توانایی هوش مصنوعی در درک قوانین زمین بازی تنها با خیره شدن به یک صفحه بازی و حرکتها بود.
جالب اینکه برای بازتولید Pac-Man از هیچ موتور بازی استفاده نشده و حتی یک خط از کد آن نیز مورد استفاده قرار نگرفته است. نتایج این پژوهش پتانسیل بالای فناوری هوش مصنوعی برای کمک به توسعه دهندگان بازی را نشان میدهد و ممکن است روزی از آن برای خلق مراحل، کاراکترها و حتی بازیهای جدید استفاده شود.
منبع : شهر سخت افزار