بر اساس تصاویر منتشر شده کوییک ۹۹ و ساینا ۹۹ نسبت به نمونه های فعلی با سه تغییر اصلی عرضه خواهند شد. تغییر در بخش جلو، عقب و تریم داخلی از جمله تفاوت های میان نمونه های فعلی ساینا و کوییک با نسخه های جدید است. تغییر گرافیک چراغ ها و برخی جزئیات سپر و جلو پنجره باعث شده تا کوییک ۹۹ و ساینا ۹۹ در بحث ظاهری تا حدی به روزتر از نمونه های فعلی باشند.
تصویری که چندی پیش از بازدید مدیرعامل مپنا از مرکز تحقیقات سایپا منتشر شد، نکته ای قابل توجه و نه چندان واضح را در دل خود داشت. در گوشه سمت راست تصویر مورد نظر، طرح های کوییک ۹۹ دیده می شود و مشخص است که فیس لیفتی برای این خودرو نسبت به نمونه ساده در نظر گرفته شده است.
به نوشته اسب بخار، اضافه شدن طرحی جدید روی سپر کوییک ۹۹، نشان می دهد که سایپا هم از امتداد خط بینی و چشم یوز ایرانی در طرح های جدید خود استفاده کرده و احتمالا این ویژگی در ساینا ۹۹ هم دیده خواهد شد. از سویی برخی منابع می گویند که در این تغییر، گرافیک چراغ ها، جلو پنجره و طرح مه شکن نیز به روزتر شده است.
همچنین تغییرات بیشتر در بخش کابین، باعث ارتقای نسبی فضای داخلی کوییک و ساینای جدید شده است. در تصویری که چند روز قبل از بازدید مدیرعامل بانک تجارت از مرکز تحقیقات سایپا منتشر شد، مشخص گردید که طراحان این شرکت تا حدی الگوی قبلی داشبورد ساینا و کوییک را در نمونه های فیس لیفت حفظ کرده اند. اما قطعاتی که به صورت یک پارچه در مجموعه داشبورد حضور ندارند، تغییر کرده اند و مانند قاب روی جلو آمپر سبکی جدید را به خود گرفته اند. تغییرات بخش کابین ساینا ۹۹ و کوییک ۹۹ به مراتب بیشتر از ظاهر بیرونی خودرو است و الگوی جدیدتری برای محل نمایشگر در این خودروها استفاده شده است. تغییر سبک ظاهری جلو آمپر، کنسول میانی، رودری ها، غربیلک و… از جمله این تغییرات به حساب می آید.
اما آنچه که مشخص است، فعلا قوای محرکه این دو خودروی به روز شده تفاوتی با نمونه های فعلی و قبلی ندارد و همچنان از پیشرانه M15 و جعبه دنده دستی در آن ها استفاده خواهد شد. پیشرانه این خودروها ۱۵۰۳ سی سی حجم دارد و ۸۷ اسب بخار را با ۱۲۸ نیوتن متر تولید می کند. این توان از طریق جعبه دنده دستی ۵ سرعته به چرخ های جلو می رسد. این پیشرانه تطبیق لازم را برای اجرای استاندارد یورو ۵ دارد و احتمال نصب سری یورو ۵ پیشرانه M15 روی کوییک ۹۹ و ساینا ۹۹ وجود دارد.
آنچه که مشخص است، ساینا ۹۹ و کوییک ۹۹ با استانداردهای اجباری ۸۵ گانه همراه شده اند و در ابتدا با دو نمونه پایه و فول آپشن به بازار عرضه می شود.
در ساینا ۹۹ و کوییک ۹۹ می توانیم شاهد این ویژگی ها باشیم:
همچنین در نسخه فول آپشن ساینا ۹۹ و کوییک ۹۹ چنین ویژگی هایی دیده می شود:
هنوز مشخص نیست که سایپا با چه فرایندی عرضه کوییک ۹۹ و ساینا ۹۹ را آغاز می کند. اما آنچه که قطعی شده، تولید و عرضه این دو نسخه جدید در سال جاری است.
مدتی پیش بود که مدیرعامل سایپا خبر از عرضه محصولات جدید این شرکت در سال جاری داد. البته به جز سایپا شاهین که پیشتر با نام سایپا رهام شناخته میشد، بقیه محصولات این شرکت جدید نیستند و در حقیقت نسخههای فیس لیفت و مجهزتر محصولات فعلی هستند.
حال تصاویری از ساینا فیس لیفت یا ساینا 99 در فضای مجازی منتشر شده که محصول سایپا را با چهرهای جدید به ما نشان میدهد. از سوی دیگر و با توجه به اصرار سازمان استاندارد بر رعایت استانداردهای 85 گانه، به نظر میرسد تغییراتی در پیشرانه ساینا نیز صورت پذیرفته باشد تا با خودرویی پاکتر روبرو باشیم.
تغییرات ظاهری ساینا 99 محدود بودهاند. برای مثال گرافیک چراغها تغییر یافته و یک نوار استیل به جلوپنجره خودرو اضافه شده است. در سپر عقب نیز شاهد افزودن دیفیوزر مشکیرنگ هستیم.
تاکنون تصاویری از نمای داخلی ساینا 99 منتشر نشدهاند اما با توجه به مشترکات گسترده این خودرو و کوییک، پیشبینی میشود نمایشگر لمسی و شاید دوربین عقب به این خودرو افزوده شده باشند. تریم داخلی چرم مصنوعی، نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره ای، سنسور و دوربین عقب، دماسنج محیط، تهویه الکتریکی دستی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، بلوتوث، چراغ روشنایی روز، سامانه GSI، دو کیسه هوا، شیشه های عقب دودی، سنسور نور، آینهها و شیشههای برقی و تنظیم ارتفاع چراغ بخشی از امکانات ساینا 99 را تشکیل میدهند. طبق شنیدهها، سایپا قصد دارد ساینا فیس لیفت را به زودی در سه سطح از امکانات و تجهیزات به بازار عرضه کند.