کد خبر: ۳۰۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 16

راهکار جدید برای مدیریت بازار خودرو

با توجه به گفته‌های سرپرست وزارت صمت تا قبل از رسیدن به عید فطر خودروسازان با کمک فروش فوق العاده بازار خودرو را مدیریت کرده و از التهابات این بازار می‌کاهند.
به گزارش آی تابناک : با توجه به گفته‌های سرپرست وزارت صمت تا قبل از رسیدن به عید فطر خودروسازان با کمک فروش فوق العاده بازار خودرو را مدیریت کرده و از التهابات این بازار می‌کاهند.

«حسین مدرس خیابانی» در این خصوص توضیح داد: «در فروش فوق العاده اولویت وزارت صمت با افرادی است که خودرو نداشته و مصرف‌کننده نهایی‌اند. این وزارت خانه به دنبال آن است که تقاضاهای کاذب بازار خودرو را حذف کرده و خودرو را عادلانه در بازار توزیع کند.»

وی ادامه داد: «ما در حال حاضر سه روش فروش خودرو را توسط خودروسازان ارائه می‌دهیم. در روش اول که فروش فوق العاده است خودرو به‌جهت کنترل بازار به متقاضیان عرضه خواهد شد. در این روش سند خودرو یک سال در رهن شرکت خودروسازی باقی خواهد ماند و اگر شرایط وفق مراد پیش رود صلح‌نامه‌ای نیز ارائه نخواهد شد. روش دوم طرح پیش فروش خودرو است که همچون گذشته در حال اجرا بوده و اختلالی در آن به وجود نخواهد آمد. دوره تحویل در این روش یک ساله است. روش سوم نیز طرح مشارکت در تولید است که خودرو پس از 2 تا 3 سال تحویل مشتری خواهد شد.»

فروش فوق العاده

مدرس خیابانی افزود: «در تمامی روش‌های مذکور نظارت و کنترل توسط سیستم‌ها و دستگاه‌های مربوطه صورت می‌پذیرد تا اطمینان حاصل شود فرد متقاضی به‌منظور استفاده نهایی ثبت نام کرده و به خودرو به‌عنوان یک کالای سرمایه‌ای نگاه نمی‌کند.»

سرپرست وزارت صمت تاکید کرد: «خودروهای صفر کیلومتر در فروش فوق العاده بعد از سه ماه دیگر مشمول گارانتی صفر کیلومتر نمی‌شوند تا اگر کسی به نیت نگه داشتن خودرو و استفاده آتی، آن را خریداری می‌کند دیگر چنین اتفاقی رخ ندهد.»

وی همچنین در انتها تصریح کرد: «سازمان حمایت هم اعلام کرده که تمام پارکینگ ها و انبارها باید موجودی خودروی خود را اعلام کنند و ممانعت از این عمل نیز مشمول تخلفات احتکار است.»





منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
Array
جدیدترین اخبار