پاییز معمولا فصل مورد علاقه اپل برای معرفی گجت های جدید است اما از آنجا که به تازگی ایرپاد پرو و مک بوک پرو ۱۶ اینچی معرفی شده، به نظر نمی رسد در این مراسم خبری از محصولات سخت افزاری باشد.
هرچند کوپرتینویی ها اطلاعات چندانی را در مورد این رویداد افشا نکرده اند اما بر اساس دعوتنامه با رویدادی شبیه «اپل دیزاین اورادز» مواجهیم که در آن بهترین اپلیکیشن ها از نظر طراحی معرفی می شوند.
برگزاری این رویداد را می توان بخشی از استراتژی اپل برای تمرکز بیشتر روی سرویس های دیجیتال به شمار آورد. این کمپانی در سال جاری نخستین سرویس گیم اشتراکی خود را با عنوان Arcade ارائه کرد که به کاربران امکان می دهد با پرداخت ماهیانه ۵ دلار به بیش از ۱۰۰ بازی دسترسی داشته باشند.
اپل در سال ۲۰۱۹ به جز سرویس Arcade پروژه های نرم افزاری جدید دیگری را هم معرفی کرد که شامل سرویس استریم محتوای TV Plus و خبر رسان News Plus می شود. برآوردهای کارشناسان حاکی از این است که همین سرویس ها تا سال ۲۰۲۵ درآمد کمپانی کوپرتینویی را تا پنج برابر افزایش داده و به رقم سرسام آور ۱۱ میلیارد دلار می رسانند. رویداد ۱۱ آذرماه نیز فرصتی برای اپل است تا نشان دهد به حوزه نرم افزار نیز به اندازه محصولات سخت افزاری توجه دارد.