از کل این مبلغ ۷۴۵ میلیون دلار از کاربران ساکن آمریکا تامین شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشانگر رشد ۶۵ درصدی است. این درآمد هنگفت برابر با ۲۲ درصد از کل ۳.۴۳ میلیارد دلاری است که کاربران برای ۱۰۰ اپ برتر دنیا هزینه کرده اند.
Sensor Tower در این مطالعه تنها روی ۱۰۰ اپ برتر ارائه شده در استورهای گوگل و اپل تمرکز کرده است. از کل این ۱۰۰ اپ ۲۵ مورد چینی بوده اند که نسبت سال گذشته از افزایش ۱۹ درصدی سهم چین خبر می دهد. مبلغ هزینه شده توسط کاربران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۵ درصد افزایش یافته که بخشی از آن شامل حال چینی ها نیز شده است.
۲۵ اپلیکیشن برتر چینی ها عمدتا گیم های توسعه یافته توسط کمپانی های صاحب نام «تنسنت» و «جاینت» هستند. برترین اپ چینی در این فهرست «پابجی موبایل» است که نسخه اصلی، پی سی و کنسول آن توسط کمپانی کره ای Bluehole توسط یافته اما تولید نسخه های iOS و اندروید آن بر عهده تنسنت قرار داشته است.
توسعه دهندگان چینی در حالی توانسته اند جای پای خود را در میان کاربران آمریکایی محکم کنند که دولت این دو کشور با هم در نبرد تجاری به سر برده و تعرفه هایی را علیه یکدیگر اعمال کرده اند. در تازه ترین مورد قانونگذاران آمریکایی به بهانه سانسور محتوا توسط اپ های چینی خواستار تحقیق و تفحص در مورد کمپانی ByteDance، توسعه دهنده TikTok شده اند.
تماشا کنید: رونمایی MIT از مکعب های رباتیک خودران با قابلیت تغییر شکل