در مدل Desert Runner، بهجای استفاده از پیشرانهی استاندارد فرانتیر از پیشرانهی ۵/۶ لیتری V8 نیسان تایتان بهره گرفته شده است. همچنین، روی این پیشرانه توربوشارژر و اینترکولر سفارشی نصب شده است. قسمتهای داخلی پیشرانه شامل میلسوپاپ و پیستونها و سوپاپها نیز تغییر پیدا کردهاند و برای افزایش بیشتر قدرت، هدرز و سیستم اگزوز اسپرت نیز روی پیشرانه نصب شده است. پس از اعمال این تغییرات، نیسان پیشبینی میکند قدرت موتور این خودرو به ۶۰۰ اسببخار و گشتاور آن به ۹۴۹ نیوتنمتر رسیده باشد. قدرت این پیکاپ با استفاده از جعبهدندهی ۶ سرعتهی دستی بههمراه کلاچ و فلایویل سبکوزن ساخت Jim Wolf Technology به چرخهای عقب منتقل میشود.
در ساخت نیسان Desert Runner از سیستم تعلیق اختصاصی استفاده شده است تا قابلیت آفرود آن افزایش پیدا کند. در قسمت جلو، شاهد استفاده از کیت تعلیق BTF Fabrication هستیم و در بخش فنر و کمکفنر نیز از برند King Racing استفاده شده است. در قسمت عقب هم، کمکفنرهای سهتایی King Racing و فنر شمش Giant Motorsports دیده میشود. این پیکاپ آفرود از لاستیکهای ۳۷ اینچی بی اف گودریچ T/A بهره میبرد که مخصوص خودروهای مسابقات باجا هستند.
برای تأمین روشنایی مسیر هم نوار بزرگ چراغ روی سقف نصب و برای محافظت از کف خودرو نیز از سینی جدیدی استفاده شده است. دربارهی بخشهای ظاهری این پیکاپ باید به سپرهای جدید جلو عقب، گِلگیرهای جدید، محل نصب لاستیک یدکی در عقب خودرو و چراغهای اضافی اشاره کرد. تغییرات در کابین نیسان فرانتیر Desert Runner محدود هستند؛ ولی میتوان به مواردی چون پوشش مخصوص کف خودرو و صندلیهای اسپرت با کمربندهای ایمنی مسابقهای اشاره کرد.
منبع : زومیت