برانکو آر روی نسخهی اصلاحشدهای از شاسی مدل جادهای سوار میشود. سیستم تعلیق تقویتشده با قطعات فاکس، امکان افزایش ارتفاع ۳۵ سانتیمتری در جلو و ۴۵ سانتیمتری را در عقب فراهم میکند. مجموعهای از لاستیکهای ۳۷ اینچی BFGoodrich روی رینگهای آلومینیومی ۱۷ اینچی نصب میشوند.
برانکو آر بهترین پیشنمایش از مدل تولیدی این خودرو است. با این حال، نسخهی تولیدی که راهی نمایندگیها خواهد شد، به احتمال زیاد از لاستیکهای کنونی بهره نمیبرد. خودروی مسابقه فورد برانکو آر همچنین از کاپوت کامپوزیتی استفاده میکند. پنل برداشتنی در سقف خودرو امکان دسترسی به تک صندلی عقب را فراهم میآورد.
از نمای جلو، نمونهی پروتوتایپ دارای جلوپنجرهای با آرم برانکو است. با حرکت بیشتر به سمت عقب خودرو، میتوانیم بدنهای تقریبا مسطح را در دو سمت بههمراه تغاریهای گلگیر برجسته مشاهده کنیم. نمونهی اولیه فورد برانکو آر دارای سبک طراحی بدنهی کوپه است که از پنجرههای جانبی بزرگ و سقف نسبتا مسطح بهره میبرد. ۱۵ نوار LED، قسمت بیرونی را تزئین میکنند و یکی از آنها در مرکز قرار دارد که بهطور ظریفی دارای حروف «BRONCO» است.
فضای داخل کابین بدون تجمل، ساده و بدون پنجره طراحی شده است. اطلاعات مورد نیاز راننده در صفحهی نمایشی بالای بخش مرکزی داشبورد ظاهر میشود که پنل کنترل بزرگی در زیر آن وجود دارد.
فورد، پروژهی برانکو R را از ماه ژوئیه آغاز کرد و این شرکت با تمرکز تیم کوچکی روی آن، کار را مخفی نگه داشت. اعضای تیم در اتاق زیرزمینی در استودیوی طراحی فورد روی این پروژه کار میکردند.
قرار است مدل تولیدی فورد برانکو آر، بهار سال آینده رونمایی شود؛ نمونهی اولیه از این خودرو توسط فورد پرفورمنس با همکاری شرکت توسعه و طراحی Geiser Bros و همچنین کامرون استیل، قهرمان مسابقات باجا 1000 ساخته شد. نسل جدید فورد برانکو خود را بهعنوان رقیب آینده برای جیپ رانگلر مطرح میکند.
در بیانیهی فورد فقط آمده است كه این خودرو از پیشرانهی مجهز به توربوشارژ دوقلو بهره میبرد. با این حال یکی از گزارشگران موتوران که در مراسم رونمایی آن حاضر بود، میگوید که فورد از پیشرانهی ۲/۷ لیتری خورجینی ۶ سیلندر اکوبوست (EcoBoost) استفاده میکند. گمانهزنیها حاکی از آن است که مدل تولیدی از پیشرانهی چهار سیلندر ۲/۳ لیتری اکوبوست با قدرت تقریبی ۲۷۰ اسببخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتنمتر بهره میبرد. با این حال، پیشرانهی این مدل فقط از یک توربوشارژر استفاده میکند.
فورد مجموعهای از پیشرانههای اکوبوست مجهز به توربوشارژر دوقلو را در F-150 ارائه میدهد؛ از جمله میتوان به پیشرانهی ۲/۷ لیتری خورجینی ۶ سیلندر اشاره کرد که ۳۲۵ اسببخار قدرت و ۵۴۲ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. همچنین این خودروی مسابقهای میتواند به پیشرانهی ۳/۵ لیتری خورجینی ۶ سیلندر اکوبوست مجهز باشد که ۳۷۵ اسببخار قدرت در مدل پایه و ۴۵۰ اسببخار در مدل رپتور تحویل میدهد.
منبع : زومیت