شرکت کیا در دهه 90 و 2000 میلادی به لحاظ طراحی هیچ حرفی برای گفتن نداشت. اما با سیاست هایی که این خودروساز کره ای و برند مادر آن یعنی هیوندای در پیش گرفتند، اکنون شاهد تولید مدل های جذابی چون استینگر، سول و تلوراید با لوگوی کیا هستیم.
همانطور که در عکس های ضمیمه شده نیز مشخص است، K5 جدید شباهتی با نسخه فعلی نداشته و قسمت های مختلف آن تا حد زیادی متحول شده اند. برای نمونه در نمای روبرو جلوپنجره موسوم به پوزه ببر کیا عریض تر گشته و چراغ های LED روشنایی در روز به تبعیت از کادنزا گرافیکی شبیه به حرف Z پیدا کرده اند.
با کمی دقت بیشتر در تیزرهای اخیر کیا، می توان متوجه شد که قاب آینه های جانبی به مکانی پایینتر انتقال یافته است. در نمای عقب چراغ LED نواری، خط عرضی کرومی و برآمدگی زیبای لبه صندوق از المان های شاخص هستند.
بی تردید K5 2020 جزو زیباترین خودروها در نمای جانبی خواهد بود، چرا که کاپوت و سقف این سدان کره ای به صورت شیبدار طراحی شده و خط برجسته موجود روی درها، کاراکتری پویا و جذاب به آن بخشیده است. همچنین یک نوار کرومی از روی ستون A آغاز شده و تا انتهای خودرو امتداد می یابد. به طور کلی باید گفت کیا سعی کرده اتاق K5 جدید را همانند اتومبیل های کوپه طراحی کند، درست مثل نسل اخیر سوناتا.
در کنار نمای بیرونی، کیا تصویری از داخل کابین و چیدمان اجزای اصلی را نیز منتشر کرده است. این تصویر نشان می دهد که داشبورد K5 یا همان اپتیما طراحی مینیمالی داشته و از یک نمایشگر فوق عریض برای برقراری ارتباط با سیستم اینفوتینمنت استفاده خواهد شد. مثل اکثر خودروهای روز، عقربه های آنالوگ موجود در پشت فرمان نیز جای خود را به صفحه ای تمام دیجیتال می دهند.
هنوز مشخص نیست که آیا این رندرینگ های دیجیتال به نسخه فیس لیفت K5 تعلق دارند یا نسل جدید آن؛ هر چند با رویه اخیری که کره ای ها در بحث طراحی در پیش گرفته اند، فیس لیفت و نسل جدید به نوعی مفهوم خود را از دست داده اند.
متاسفانه خودروساز کره ای درباره زمان رونمایی از K5 جدید حرفی به میان نیاورده است. ناگفته نماند نسل فعلی اپتیما در سال 2015 معرفی شده و تنها چهار سال از عمر آن می گذرد.
منبع : دیجیاتو