بهگفتهی مسئولان ریسینگ پوینت، این سیستم ازطریق فیلمهای دوربین مشاهدهشدنی بود و نشان میداد در خودروهای رانندگان رنو، تغییر تعادل ترمز بدون دستکاری رانندگان انجام میشود. فدراسیون بینالمللی اتومبیلرانی بعد از مسابقه، ECU و غربیلک فرمان استفادهشده در خودروهای ریکیاردو و هالکنبرگ را بررسی کرد و تشخیص داد سیستم توصیفشده آنطورکه ریسینگ پوینت میگوید، پیشتنظیمشده نیست. آنها همچنین به این نتیجه رسیدند که رنو از راهحلهای نوآورانه برای سوءاستفاده از ابهامات خاص در قوانین استفاده میکند؛ اما چنین کاری نقض مقررات فنی مسابقات فرمول یک نیست.
رنو پس از دریافت موضوع صلاحیتنداشتن سیستم ترمز برای استفاده در خودروهای این تیم گفت:بااینحال، مشخص شد رنو مقررات ورزشی فرمول یک درزمینهی کمک به راننده را نقض کرده است. در قوانین فرمول یک آمده است راننده باید خودرو را بهتنهایی و بدون کمکگرفتن هدایت کند. داوران اعلام کردند در سیستم ترمز رنو رانندگان از انجام برخی تنظیمات در طول مسابقه معاف میشوند و این مسئله نقض قوانین بهشمار میرود.
باتوجهبه موضوع توصیف این سیستم بهعنوان کمکراننده و تغییرپذیری مجازاتهای اختصاصیافته در موارد مشابه، تیم فرمول یک رنو روش و اصول استفادهی خود را در چهارچوب تعیینشدهی FIA لحاظ خواهد کرد.
چنین صحبتی ممکن است بهمعنای درخواست تجدیدنظر دربرابر تصمیم FIA باشد.
منبع : زومیت