به گزارش آی تابناک : رشد چشمگیر سهم سامسونگ از بازار کشور هند و سایر بازارهای در حال توسعه به واسطه محبوبیت سریهای جدید M و A دانست. سامسونگ به تازگی تولید محصولات سری J را متوقف کرده و محصولات اقتصادی خود را تحت سری جدید M به بازار عرضه میکند.
اتخاذ استراتژی جدید کاملاً به موقع به کمک سامسونگ آمد
سامسونگ حتی پارا فراتر از این گذاشته و به بازتعریف سری A پرداخته است. محصولات جدید سامسونگ به لطف قیمت گذاری رقابتی خود از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردار هستند و با تکیه بر اعتبار سامسونگ، به سرعت به گزینههایی پرفروش در بازار کشورهای در حال توسعه نظیر هند تبدیل شدند.
سامسونگ برای رقابت با سازندگان چینی بر سر بازارهایی نظیر بازار کشور هند استراتژی خود را تغییر داد. سامسونگ با عرضه متفاوت سری M محصولات خود از طریق Flash Sale و فروش اینترنتی توانست موفقیت بزرگی را در بازار فروش آنلاین تجربه کند.
همچنین ارائه محصولات جدید تحت سری A با قیمتهای گوگاگون در ردههای مختلف نیز در موفقیت این شرکت در بازار پسگیری سهم از دست رفته از بازار بیتاثیر نبود. به حرات میتوان گفت سامسونگ در تمامی رنجهای مختلف گوشیهای هوشمند جدیدی در معرفی کرده است و آنطور که پیداست این استراتژی تاکنون به خوبی جواب داده است.
بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط CounterPoint، فروش اسمارتفونهای سامسونگ در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، در مقایسه با سه ماهه قبلی، رشدی 30 درصدی را تجربه کرده است. همانطور که در جدول فوق مشاهده میکنید، سامسونگ توانسته با کسب سهم 25 درصدی پس از شیائومی با سهم 29 درصدی از کل اسمارتفونهای فروخته شده در بازار هند، جایگاه دوم را به خود اختصاص دهد.
این درحالی است که Strategy Analytics آمار متفاوتی را عملکرد سامسونگ در سه ماهه دوم سال میلادی جاری منتشر کرده است. طبق ادعای این وبسایت سهم سامسونگ از فروش بازار هند با رشدی ناچیز، رقمی در حدود 26.3 درصد بوده است. این درحالی است که طبق آمار منتشر شده توسط CounterPoint رشد سالانه سامسونگ منفی 4 درصد بوده است. لازم به ذکر است اختلاف موجود میان آمار منتشر شده به خاطر روشهای متفاوت مورد استفاده توسط این موسسات آماری است.
سامسونگ در بازار فیچر فونها عملکرد به مراتب بهتری را خود نشان داده است و توانسته طی مدت یک سال سهم 9 درصدی خود را از فروش این محصولات در بازار هند به 21 درصد برساند.