تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - 2016 March 12

دونالد ترامپ برخلاف وعده‌هایش تحریم اپل را شکست

تحریم اپل از سوی ترامپ چندان طولی نکشید، چرا که اطلاعات متادیتای توییتر نشان می دهند که روز گذشته ترامپ چندین توییت از آیفون خود ارسال کرده است.
دونالد ترامپ برخلاف وعده‌هایش تحریم اپل را شکست

آی تابناک- حامد کشاورز: سه هفته پیش و پس از آن که اپل درخواست دادگاه برای قفل گشایی از آیفون متعلق به یکی از عوامل تروریستی سن برناردینو خودداری کرد، دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری خواهان، خواستار تحریم همگانی محصولات اپل شد، اما به نظر می رسد اکنون این تحریم از سوی خود ترامپ هم به پایان رسیده است.

سه هفته پیش، ترامپ در هواداری از اف بی آی اعلام کرد با وجود آنکه هم گوشی آیفون دارد و هم سامسونگ، تا زمانی که اپل به درخواست اف بی آی پاسخ ندهد، تنها از گوشی سامسونگش استفاده خواهد کرد.

ترامپ 19 فوریه در سخنارنی در کارولینای جنوب گفت: من فکر می کنم کاری که ما باید انجام دهیم این است که اپل را تحریم کنیم تا زمانی که کد امنیتی را بدهد.

اما تحریم ترامپ چندان طولی نکشید، چرا که اطلاعات متادیتای توییتر نشان می دهند که روز گذشته ترامپ چندین توییت از آیفون خود ارسال کرده است. بنابر این اطلاعات، ترامپ حداقل 4 توییت داشته است. همچنین، در حالی که مجادله پر سر و صدای اف بی آی و شرکت های فناوری بر سر رمزگذاری بالا گرفته است، ترامپ در آخرین دور مناظره های انتخاباتی هیچ چیزی در مورد اپل نگفت.


ترامپ در سخنانی متفاوت نیز در دانشگاه لیبرتی ویرجیانا گفته بود در صورتی که به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب شود، از اپل می خواهد که کارخانه‌های تولیدیش را به داخل آمریکا آورد. البته اپل تنها شرکت تکنولوژی نیست که مورد هدف ترامپ قرار گرفته است. ترامپ یک بار نیز آشکارا آمازون و جف بزوس، بنیانگذار آن را تهدید کرد که برایشان مشکل ایجاد خواهد کرد. ترامپ گفت: او (بزوس) می خواهد در سیاست تاثیرگذار باشد و آمازون از این مسئله سود کند. این درست نیست؛ و باور کنید اگر من رئیس جمهور شوم برایشان مشکل درست می شود. آن ها می خواهند همچین مشکلاتی داشته باشند.

منبع: ibtimes

ارسال نظر
Array
جدیدترین اخبار