کد خبر: ۲۴۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۰۱ تير ۱۳۹۸ - 2019 June 22

گوگل به‌صورت رسمی اعلام کرد که از بازار تولید تبلت کنار خواهد کشید

تبلت پیکسل اسلیت را به‌خاطر می‌آورید؟ این دستگاه سال گذشته و در کنار گوشی‌های پیکسل 3 و پیکسل 3 XL معرفی شد و برخلاف انتظار گوگل با استقبال چشمگیری از سمت طرفداران روبه‌رو نشد. این تبلت با سیستم عامل Chrome OS ارائه شده و حتی به غیر از کاربران به نظر می‌رسد که به دل خود گوگل هم ننشته است.

به گزارش آی تابناک : گوگل حالا به‌طور رسمی اعلام کرده است که از صنعت تولید تبلت کنار خواهد رفت. بدین ترتیب Pixel Slate هرگز جانشینی نخواهد داشت و سیستم عامل Chrome OS تا اندروید تبلت در تیم‌های سخت‌افزاری گوگل توسعه داده نخواهد شد. گوگل پیش از این در حال توسعه دو تبلت دیگر بود گه هر دو کوچکتر از پیکسل اسلیت بودند، اما در اوایل همین هفته پروژه ساخت آنها لغو شد و بدین ترتیب گوگل تمرکز خود از بخش تبلت را حذف کرد.

گوگل بر لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌های هوشمند متمرکز می‌شود

غول جستجوی جهان حالا تصمیم دارد تا تمرکز بیشتری بر روی لپ‌تاپ‌های Chrome OS و البته گوشی‌های هوشمند سری پیکسل با سیستم عامل اندروید داشته باشد. در واقع این احتمال وجود دارد که لپ‌تاپ Pixelbook جدید گوگل تا پایان سال به‌طور رسمی معرفی شود. ممکن است زمان رونمایی از این محصول با معرفی گوشی‌های پیکسل 4 و پیکسل 4 XL در پاییز یکی باشد.

از آنجاییکه حتی گوشی‌های پیکسل 3 و پیکسل 3 XL گوگل نیز آنگونه که باید پرفروش نبوده‌اند، تنها می‌توانیم فرض کنیم که اوضاع تا چه اندازه برای پیکسل اسلیت بد بوده است. باوجود خروج گوگل از بازار تبلت، این شرکت اعلام کرده است که تا ماه ژوئن سال 2024 به پشتیبانی از تبلیت اسلیت ادامه خواهد داد.

علاوه‌براین Rick Osterloh، مدیر ارشد بخش خدمات و دستگاه‌های گوگل اعلام کرده است که تیم‌های اندروید و کروم 100 درصد متعهد شده‌اند تا به صورت بلندمدت خود با تمامی بخش‌های مربوط به تبلت (مشتریان، سازمان و ...) همکاری داشته باشند.



منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
Array
جدیدترین اخبار