به گزارش تابناک؛ مک لارن میگوید سنا GTR سریعترین خودروی پیست تاریخش بوده و تنها خودروی
فرمول 1 آن سریعتر از این هیولا میباشد. نیروبخش این هایپرکار فوقالعاده
پیشرانهی 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو با قدرت 825 اسب بخار و گشتاور
800 نیوتون متر است.
به این ترتیب سنا GTR حدود 25 اسب بخار قویتر از نسخهی جادهای این خودرو
میباشد. مهندسان مک لارن با بازنگری در واحد کنترل پیشرانه و حذف
کاتالیست دوم برای کاهش فشار برگشتی این قدرت بیشتر را به دست آوردهاند.
شاید این افزایش قدرت خیلی به چشم نیاید اما سنا GTR سبکتر هم شده است. به
لطف بدنهی کربن کامپوزیتی و سلول ایمنی فیبر کربنی، این خودروی
بریتانیایی وزن خشک 1188 کیلوگرمی داشته و بنابراین نسبت قدرت به وزن آن
694 اسب بخار به ازای هر تن است. در مقام مقایسه باید این گفت نسبت قدرت به
وزن بیشتر از تمامی محصولات فعلی مک لارن از جمله سنای جادهای میباشد.
پیشرانهی سنا GTR با همان گیربکس SSG دوکلاچه ی نسخهی جادهای همکاری
میکند و البته دارای عملکرد لانچ کنترل هم هست. سه حالت خیس، پیست و
مسابقه برای قوای محرکه تدارک دیده شده در که حالت خیس برای اولین بار وجود
داشته و پشتیبانی بیشتر سیستمهای ESP و ABS را به ارمغان میآورد.
از نظر بصری توجه ویژهای به ویژگیهای آئرودینامیکی سنا GTR شده و به همین
خاطر همان میزان داون فورس نسخهی جادهای در 15 درصد سرعت کمتر به دست
میآید. حداکثر داون فورس این هایپرکار به فراتر از 1000 کیلوگرم میرسد که
تقریباً با وزن خشک خودرو برابر است. همچنین باید گفت این خودروی مختص
پیست از سیستم تعلیق برگرفته از برنامهی مسابقهای مک لارن GT3 سود
میبرد.
تمامی این تغییرات باعث شدهاند سنا GTR به جز خودروی فرمول 1 شرکت از تمامی محصولات سازنده در پیست سریعتر باشد.
انحصاریترین عضو خانوادهی سری اولتیمیت مک لارن تنها به تعداد 75 دستگاه
ساخته خواهد شد و همانگونه که حدس میزنید تمامی آنها از قبل فروخته
شدهاند. هر دستگاه سنا GTR قیمت 1.1 میلیون پوندی داشته و اولین نمونهها
نیز در سپتامبر سال جاری به دست مشتریان خواهند رسید.